تولیت مسجد مقدس جمکران:

نماز، زندگی فردی و اجتماعی انسان را سامان می‌دهد

تولیت مسجد مقدس جمکران، نماز اول وقت را از دلیل همه توفیقات امام راحل دانست.

تولیت مسجد مقدس جمکران، نماز اول وقت را از دلیل همه توفیقات امام راحل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در جمع معتکفین مسجد مقدس جمکران تقوا را شرط قبولی نماز عنوان کرد و گفت: اگر تقوا در زندگی ما محقق نشود نماز ما مورد قبول واقع نخواهد شد و بدون نماز نمی‌توانیم به جایی برسیم.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره)، نماز را از اوجب واجبات و احکام اولیه اسلام می‌دانست و همین نماز نیز عامل توفیقات حضرت بود؛ ایشان شخصیتی بود که نه تنها حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را جمع کرد، بلکه خاندان پهلوی و شاه خائن را برکنار و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مهمترین سرمایه امام راحل در کنار توکل به خداوند، تمسک به ولایت و اهل‌بیت(ع) بود، امام وقتی در نجف بود بیش از 1400 بار به زیارت امیرمؤمنان(ع) مشرف شد و امکان نداشت امام در نجف باشد و روزی دو یا سه ساعت در حرم حضرت علی(ع) خلوت نداشته باشد.

رحیمیان با اشاره به این‌که‌ «امام خمینی(ره) هر چه داشت از پیوند با ولایت و پیوند با جدش امیرمؤمنان(ع) و مادرش فاطمه زهرا(س) بود» افزود: اگر می‌خواهیم در زندگی همچون امام موفق باشیم باید پیوندمان با ولایت و اهل‌بیت(ع) بسیار محکم و قوی باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران، تاکید کرد: اسلام کانونی است که سعادت دنیا و آخرت بشر را تأمین می‎کند.

وی افزود: اسلام تمام زوایای زندگی اجتماعی، معنوی و مادی انسان‌ها را در نظر گرفته است؛ حتی عبادات اسلامی نیز با محوریت انسان سازی مقرر می‎شود؛ نماز به عنوان یک عبادت، زندگی فردی و اجتماعی انسان را سامان می‌دهد و اگر نماز قبول شود بخش عظیمی از شرایط اخلاقی انسان مورد تحقق قرار می‌گیرد.

رحیمیان در پایان گفت: ملت ایران، ملتی است که در مقابل تمام فشارها و تحریم‌های دشمن و سختی‌های روزگار ایستاده و عاشق خدا و امام زمان(عج) است؛ توکل و توسل به خدای متعال و ائمه معصومان(ع) نیز این مملکت را بیمه کرده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93022415738
  • خبرنگار :