دبیر ستاد اقامه نماز لرستان:

خانواده‌ها برای دعوت فرزندان به نماز از رفتار خشونت‌آمیز پرهیز کنند

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به ضرورت ورود خانواده‌ها به بحث فرهنگ‌سازی نماز گفت: خانواده‌ها برای دعوت فرزندان خود به نماز باید از رفتارهای خشونت‌آ‌میز خودداری کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به ضرورت ورود خانواده‌ها به بحث فرهنگ‌سازی نماز گفت: خانواده‌ها برای دعوت فرزندان خود به نماز باید از رفتارهای خشونت‌آ‌میز خودداری کنند.

حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در رابطه با ضرورت فرهنگ‌سازی امر نماز، بیان کرد: در فرهنگ‌سازی نماز، خانواده‌ها نقش مهمی دارند. با توجه به اینکه تربیت اول فرزندان در خانواده است قطعاً آنها می‌توانند در زمینه تشویق فرزندان خود به نماز نقش‌ مهمی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای دعوت فرزندان خود به نماز باید از رفتارهای خشونت‌آ‌میز جداً پرهیز کنند، اضافه کرد: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی نیز می‌تواند در زمینه دعوت نسل نوجوان و جوان به نماز نقش مؤثری داشته باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز برگزاری حلقه‌های معرفتی با موضوع نماز را متذکر شد و گفت: آنچه در زمینه فرهنگ‌سازی نماز باید مورد توجه قرار گیرد توجه ویژه به بحث مساجد و مدارس در زمینه تامین امام جماعت برای آنهاست که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مساجد استان از نظر امام جماعت با مشکل مواجه هستند.

درویش‌پور اضافه کرد: با وجود اینکه از صدر اسلام تاکنون همواره مساجد یکی از مراکز معنوی و پربار برای مردم به‌شمار رفته‌اند، اما اخیراً شاهد هستیم رویکرد مساجد تغییر یافته و تا حدودی تضعیف شده است.

وی ساماندهی ائمه جماعات مساجد را حائز اهمیت دانست و گفت: در گذشته بین بازار و مسجد سنخیت خاصی برخوردار بود و اکثر مساجد در کنار بازارها احداث می‌شد تا بازاریان برای اقامه نماز با مشکل مواجه نباشند و این در حالیست که امروز بازارهای ما از آن حال و هوایی که باید داشته باشند برخوردار نیستند که لازم است اتحادیه اصناف و بازار نسبت به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93022012903
  • خبرنگار :