دستگیری 5 سارق اینترنتی در گیلان

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری 5 نفر از سارقین اینترنتی حساب شهروندان گیلانی خبر داد .

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری 5 نفر از سارقین اینترنتی حساب شهروندان گیلانی خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای رشت، لاهیجان و لنگرود به پلیس فتا و دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم مبنی بر اینکه از حساب اینترنتی آنان به صورت غیرمجاز برداشت شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

محمدخانی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات موفق به شناسایی پنج نفر شامل سه مرد و دو زن از سارقان اینترنتی حساب شدند و با هماهنگی مقام قضایی آنها را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: با توجه به مدارک دیجیتالی مکشفوفه در بازرسی‌های صورت گرفته، متهمان صراحتاً به جرم خود و اینکه با سوءاستفاده از غفلت صاحبان کارت بانکی و بدست‌آوردن رمز اینترنتی آنان حسابشان را به صورت غیرمجاز خالی کرده‌اند، اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست، اطلاعات مهم کارت بانکی خود نظیر (شماره حساب، شماره کارت، رمز اینترنتی، 2 CVV) را در اختیار دیگران قرار نداده، رمز خود را روی کارت بانکی الصاق نکنند، تا امنیت حساب بانکی آنها به مخاطره نیافتد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 93020704504
  • خبرنگار :