عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش:

نیازی به تبلیغ کفش‌های خارجی در صدا و سیما نیست

عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش با اشاره به اینکه واردات کفش‌های خارجی و تبلیغات آنها در بازار ایران باعث رشد و ارتقای کیفیت کفش‌های تولید داخل خواهد شد، گفت: البته ما در مورد بسیاری از انواع کفش توان ساخت داخل بالایی داریم و نیازی به تبلیغات گسترده کفش‌های خارجی در رسانه ملی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش با اشاره به اینکه واردات کفش‌های خارجی و تبلیغات آنها در بازار ایران باعث رشد و ارتقای کیفیت کفش‌های تولید داخل خواهد شد، گفت: البته ما در مورد بسیاری از انواع کفش توان ساخت داخل بالایی داریم و نیازی به تبلیغات گسترده کفش‌های خارجی در رسانه ملی وجود ندارد.

نقی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حجم وسیع تبلیغات کفش‌ در شبکه‌های ماهواره‌ای و همچنین صدا و سیمای ایران توضیح داد: بخشی از کفش‌هایی که در صدا و سیما تبلیغ می‌شود تولید داخل بوده و بخشی دیگر نیز مونتاژ هستند. باید دقت کرد که تبلیغ کفش‌های خارجی به گونه‌ای مدیریت شود که در تولیدکننده داخلی برای ارتقای کیفیت و کمیت تولیدش انگیزه ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه هدف اصلی صنعت کفش ایران ورود به بازارهای جهانی است، افزود: به همین دلیل است که سالانه تولیدکنندگان کفش در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف شرکت می‌کنند تا بتوانند از طریق شیوه‌های مختلف بازارهای جهانی خود را توسعه دهند.

وی گفت: به هر حال با توجه به جمعیت گسترده جوان در ایران تقاضای کفش در کشورمان در سطح بالایی قرار داشته و بازار مناسبی نیز برای کفش‌های خارجی وجود دارد.

عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش افزود: اینکه کفش‌های خارجی که به صورت قانونی وارد ایران می‌شوند اقدام به تبلیغ کنند ایرادی ندارد اما باید در مورد کفش‌هایی که مشابه تولید داخل آنها وجود دارد محدودیت‌هایی اعمال شود و من با تبلیغات گسترده آنها به ویژه در صدا و سیما موافق نیستم.

وی گفت: به جای تبلیغات وسیع کفش‌های خارجی باید زمینه و بستر طراحی و تولید کفش‌های باکیفیت در کشور فراهم و تقویت شود. اگرچه همین الان نیز تولیدات ایران دارای کیفیت بسیار بالایی است.

سلیمی با بیان این‌که در حال حاضر توانایی تولید کفش‌های ورزشی باکیفیت در کشور وجود دارد گفت: در حوزه تجهیزات پایش و اندازه‌گیری در صنعت کفش نیز تمایل به سرمایه‌گذاری وجود دارد اما باید فضا را به گونه‌ای فراهم کرد که تقاضا برای استفاده از این تجهیزات نیز به وجود آید.

وی درباره تاثیر تبلیغات کالاهای خارجی در صدا و سیما بر تولید داخل اظهار کرد: در این زمینه کار تحقیقاتی جامعی صورت نگرفته و نمی‌توان با قاطعیت گفت که میزان این تاثیرات در چه حد است.

به گزارش ایسنا، در چند ماه گذشته تبلیغات وسیعی درباره یک برند خاص کفش در شبکه‌های ماهواره‌ای صورت گرفته که مشابه همین تبلیغات اما در مورد برندهای دیگر نیز در صدا و سیمای ایران انجام شده است. این حجم وسیع تبلیغات این سوال را به وجود آورده که فروش این کفش‌ها دارای چند درصد حاشیه سود بوده که مبالغ سنگینی بابت تبلیغات آنها صرف شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93012711118
  • خبرنگار :