یک فعال دانشجویی:

دریافت یارانه نقدی تنبلی می‌آورد/انصراف از دریافت یارانه، به اقتصاد کشور کمک می‌کند

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرداخت یارانه نقدی علاوه بر اینکه به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، موجب تنبل شدن خانواده‌ها می‌شود.

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرداخت یارانه نقدی علاوه بر اینکه به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، موجب تنبل شدن خانواده‌ها می‌شود.

داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: چون مردم به دریافت نقدی یارانه عادت کرده‌اند، اجرای مرحله دوم هدفمندی و عدم دریافت یارانه نقدی با مشکلاتی همراه خواهد شد، اما مردم باید بدانند که دولت چاره‌ای جز اجرای مرحله دوم ندارد، چراکه نه می‌تواند یارانه نقدی را پرداخت کند و نه توان حذف آن را دارد.

وی با بیان اینکه "دولت به مردم اعتماد کرده است"، گفت: ارائه طرح فرم خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی نشان‌دهنده اعتماد دولت به مردم است، پس بهتر است مردم به این اعتماد پاسخ درست بدهند و خانواده‌هایی که درآمد مطلوبی دارند از دریافت این مبلغ ناچیز انصراف دهند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند، دولت با درآمدهای حاصل از آن می‌تواند بدنه و پایه اقتصاد کشور را تقویت کند. همانطور که در قانون تصویب شده، دولت موظف است که درآمد هدفمندی را صرف درمان و دارو، ساخت‌وساز و آبادانی کشور کند و آقای روحانی نیز باید از این قانون پیروی کند.

وی با اشاره به کمرنگ شدن اعتماد مردم نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌ها اعتماد مردم را نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه خدشه‌دار کرده است. به همین علت بسیار مهم است که دولت همت ویژه‌ای را برای مبارزه به مفاسد اقتصادی به خرج دهد.

عبدالسلیمانلو با تاکید بر نقش رسانه ملی در آگاهی‌بخشی به مردم اظهار کرد: با اینکه صداوسیما در ابتدا همکاری مناسبی با دولت نداشت، اما در موضوع یارانه‌ها با ساخت برنامه‌ها و ارائه زیرنویس‌های مختلف، همکاری خود را نشان داد. از طرفی زمانی که آقای روحانی گفتند دولت نمی‌تواند یارانه‌ها را پرداخت کند، جمعی از فعالان دانشجویی حمایت «نه به یارانه» به راه انداختند چراکه باید این طرز تفکر میان مردم نهادینه شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93011703497
  • خبرنگار : 71511