نتایج تحلیل موج مغزی نشان میدهد عواطف مردان با دیدن یک خودروی زیبا بیش از دیدن یک نوزاد گریان تحریک میشود.
به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این در حالی است که زنان به وضوح تحت تاثیر غرایز مادری و نه خودرو قرار میگیرند، زیرا پاسخ عاطفیشان به گریه نوزاد دو برابر فعالیت مغزی مشاهده شده به هنگام تماشای یک خودرو است.
این تحقیق که با همکاری شرکت ولوو انجام شد، مدعی است مردان از لحاظ ژنتیکی برای واکنشنشاندادن به یک خودروی براق برنامهریزی شدهاند.
تعدادی بر این باورند این نتایج به سود شرکت ولوو است، اما فناوری پیشرفتهای در این مطالعه دخیل بود.
در این پژوهش مردان و زنان به خودروهای تخصصی مرتبط شدند که بر تکانهای الکتریکی در مغز آنها نظارت میکرد.
این پالسها، پاسخهای عاطفی مغز را نشان میدهد وهر چه این پالسها قویتر باشد، عواطف بیشتری احساس میشود.
به داوطلبان سپس تصاویر بصری از مدلهای خودروهای معمولی، زشت و زیبای دهه 1950 نشان داده شد. همچنین تصاویری از زنان و مردان و نوزادان گریان در معرض دید آنها قرار گرفت.
این مطالعه نشان میدهد قویترین پالسهای مغزی در مردان حین دیدن تصویر یک زن زیبا، سپس طراحی مفهومی یک خودروی کوپه و در نهایت تصویر نوزاد گریان ایجاد شد.
با این حال، زنان قویترین واکنش را به نوزاد گریان، سپس تصویر یک مرد جذاب و در نهایت یک خودروی زیبا نشان دادند.
وولو مدعی است این نخستین آزمایش در نوع خود است و نشان میدهد که چگونه طراحی یک خودرو، احساسات قوی ایجاد میکند.
این شرکت سوئدی در تلاش برای طراحی مدلهایی بود که ارتباط عاطفی با مالکان خودرو ایجاد میکند.
در تحقیقی جداگانه بر روی دو هزار فرد بزرگسال از هر 10 مرد، چهار تن بر این باور بودند که طراحی یک خودرو بسیار مهمتر از احساسات درونی است.
انتهای پیام