هاگل رویکرد دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین را خواستار شد

وزیر دفاع ‌آمریکا با تاکید بر لزوم اتخاذ راه‌حل دیپلماتیک در خصوص بحران اوکراین، شرایط این کشور را "خطرناک" توصیف کرد.

وزیر دفاع ‌آمریکا با تاکید بر لزوم اتخاذ راه‌حل دیپلماتیک در خصوص بحران اوکراین، شرایط این کشور را "خطرناک" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "چاک هاگل"، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تاکید کرد که دیپلماسی مناسب‌ترین راه برای حمایت از اوکراین است. وی گفت: هم‌اکنون زمان رهبری محتاطانه، خردورزانه و ثابت است.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: تنش‌ها در این کشور رو به افزایش است و گمان می‌کنم که تمام کشورها باید در این زمینه بسیار محتاطانه عمل کنند و با اقدامات تحریک‌آمیز خود تنش‌ها را افزایش ندهند.

رئیس پنتاگون در ادامه توضیح داد که استراتژی وزارت دفاع آمریکا در خصوص اوکراین بار دیگر در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل مطرح خواهد شد.

هاگل گفت: اوکراین از زمان جدا شدن از شوروی به یک کشور مستقل و عضو جدید جامعه جهانی تبدیل شد. اتحادیه اروپا و ناتو تمایل دارند تا برای مردمی که در اوکراین به دنبال آزادی خواهی هستند و شایسته آزادی هستند، احترام بگذارند.

تنش‌ها در اوکراین پس از اعزام نیروهای روسیه به منطقه خودمختار کریمه بالا گرفت. جامعه جهانی نگران ادامه حضور نیروهای روس و احتمال پیشروی آنها به سمت کی‌یف هستند.

پس از سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین که از متحدان کرملین بود مسکو با دقت تحولات این کشور بحران‌زده را دنبال می‌کرد.

بسیاری از کشورها از جمله ‌آمریکا، انگلیس و فرانسه نسبت به مداخله نظامی روسیه در اوکراین هشدار داده و ناتو نیز اعلام کرده که در صورت لزوم برای حمایت از اوکراین وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92121207662
  • خبرنگار : 71402