مک‌کین: بر خلاف اوباما، پوتین تحولات اوکراین را بازی جنگ سرد می‌داند

سناتور جان مک‌کین گفت، وضعیت اوکراین که شرایط در آن به سرعت تغییر می‌کند، قابل حل است اما آمریکا نباید ولادیمیر پوتین و اعتقاد او مبنی بر اینکه اوکراین همچنان بخشی از روسیه است، دست‌کم بگیرد.

سناتور جان مک‌کین گفت، وضعیت اوکراین که شرایط در آن به سرعت تغییر می‌کند، قابل حل است اما آمریکا نباید ولادیمیر پوتین و اعتقاد او مبنی بر اینکه اوکراین همچنان بخشی از روسیه است، دست‌کم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هنوز تصور امپراطوری روسیه را دارد و من فکر می‌کنم ما باید این موضوع را بفهمیم و مطابق با آن رفتار کنیم.

وی تاکید کرد: پوتین عقیده دارد که این بازی یک بازی جنگ سرد است؛ حتی اگر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا چنین عقیده‌ای نداشته باشد.

چند روز پیش باراک اوباما اظهار داشت، عقیده ندارد درگیری‌های اوکراین میان تظاهرکنندگان حامی غرب و مقامات تحت حمایت مسکو رقابتی میان ‌آمریکا و روسیه باشد.

اوباما گفت: رویکرد آمریکا این نیست که این وقایع را صفحه شطرنج جنگ سرد که در آن با روسیه رقابت می‌کند، بداند.

مک‌کین در ادامه مصاحبه خود گفت، تصور نمی‌کند آن نوع فاجعه‌ای که در سوریه رخ داده در اوکراین اتفاق بیفتد اما هر چه سریعتر اقتصاد اوکراین روی غلتک بیافتد، احتمال گسترده شدن درگیری در این کشور کمتر خواهد شد.

مک‌کین هشدار داد: ولادیمیر پوتین را دست‌کم نگیرید. این به معنی یک جنگ سرد دیگر نیست. معنی آن این است که ما دوستانمان را تقویت کنیم، به اقتصادهای آن‌ها کمک کنیم و کشورهایی نظیر اوکراین را به جلو ببریم. من می‌خواهم دست‌کم فرآیند نزدیک کردن اوکراین به ناتو در صورتی که ‌آن‌ها تمایل داشته باشند، آغاز شود.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی تصریح کرد: اوباما نگران این نیست که با پوتین مخالفت کند. وی تنها جهان‌بینی متفاوتی دارد. سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور اخیرا گفته برخی هستند که می‌خواهند سرباز به کشورهای دیگر بفرستند. من دوست دارم بدانم این افراد کیستند؟ مطمئنا من که نیستم.

وی افزود: من با اطمینان عقیده دارم که طیفی از گزینه‌ها برای ما وجود دارد. ما می‌توانستیم تلاش‌های بسیار بیشتری انجام دهیم و باید در چند سال گذشته تلاش‌های بسیار بیشتری می‌کردیم. ‌آنچه که در حال رخ دادن است، وحشتناک است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92120704610
  • خبرنگار : 71415