امدادرسانی به گردشگران خارجی دو اتوبوس در برف

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به دو اتوبوس حامل گردشگران از کشورهای آذربایجان و روسیه خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به دو اتوبوس حامل گردشگران از کشورهای آذربایجان و روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیرحسین کولیوند با اشاره به بارش برف شدید در دو استان مازندران و گیلان و اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، خاطر نشان کرد: در این خصوص بلافاصله پس از بارش برف، ارائه خدمات امدادی از سوی هلال‌احمر آغاز شد و سازمان امداد و نجات با استفاده از نیروهای خود که عمدتا از میان نیروهای داوطلب و آموزش دیده هستند، امدادرسانی در شرایط بحران و سخت را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه شرایط بحرانی و سختی در برخی از جاده‌ها و شهرها وجود داشت، افزود: در برخی از محورها حتی بارش برف سبب شده بود تا امکان تردد ماشین‌آلات وجود نداشته باشد و همکاران ما با پای پیاده و کوله‌پشتی به امدادرسانی برف‌زدگان پرداختند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به قطعی جریان آب، برق و گاز در غرب استان مازندران،‌ افزود: این قطعی‌ها سبب شده بود تا بسیاری از نانوایی‌ها امکان فعالیت خود را از دست بدهند که تعدادی ژنراتور برقی در اختیار این افراد قرار دادیم.

در روز اول امدادرسانی هوایی ممکن نبود

کولیوند درباره شرایط امدادرسانی هوایی به ساکنان مازندران و گیلان نیز گفت: در روز اول بارش‌ها به دلیل شرایط بد جوی، امدادرسانی هوایی ممکن نبود و اما از روز دوم به بعد این امر نیز شدنی شد.

به گفته وی، در حال حاضر اکثر راه‌های اصلی در دو استان شمالی بازگشایی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین درباره توزیع بسته‌های غذایی میان حادثه‌دیدگان، افزود: سازمان امداد و نجات چندین بسته غذایی را در قالب بسته‌های فوری، یک روزه، هفته‌ای و یک ماهه تعریف و توزیع کرده است. همچنین برای در راه ماندگان برف در دو استان شمالی بسته‌های یک روزه در نظر گرفته شده و در میان آنها توزیع شد. به علاوه پتو و پوشاک نیز به تعداد لازم به افراد نیازمند ارائه شد.

کولیوند افزود: امدادگران در این دو استان علاوه بر امکاناتی که خود داشتند، از هشت استان معین نیز کمک دریافت شد.

وی که در یک برنامه زنده تلوزیونی صحبت می‌کرد، از مردم صبور دو استان گیلان و مازندران به خاطر همکاری با امدادگران قدردانی کرد و افزود: امیدواریم روزی برسد که در هر خانواده، یک امدادگر حضور داشته باشد که در شرایط این چنینی، با آموزش‌های دیده شده، به امدادرسانی مشغول شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه به جز زلزله، سایر حوادث و سوانحی که در کشور رخ می‌دهد، قابل پیش‌بینی است، افزود: بنابراین می‌توان برای مقابله و کاهش آسیب‌ها و خسارات ناشی از این حوادث، برنامه‌ریزی کرد که خوشبختانه در گیلان و مازندران نیز از قبل پیشگیری‌هایی شده بود و امدادرسانی واقعا عالی بود.

کولیوند با اشاره به یخ‌زدگی معابر، از شهروندان خواست از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

نجات گردشگران دو کشور خارجی از برف و سرما

به گزارش ایسنا، وی از نجات گردشگران خارجی دو اتوبوس در محورهای برف‌زده خبر داد و گفت: این گردشگران تابع کشورهای آذربایجان و روسیه بودند که امدادگران به آنان امدادرسانی کرده و خدمات خوبی نیز دریافت کردند، حال آنکه می‌شد برای سفر و حرکت آنان از تهران برنامه‌ریزی کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پایان از هموطنان خواست در صورت نیاز به کمک، با شماره تلفن (112) تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92111611464
  • خبرنگار : 71431