حاشیه‌نگاری روز اول جشنواره‌ی فیلم فجر

عدم صدور کارت برای برخی از خبرنگاران،‌ اختصاص جای مناسب برای پذیرایی و استفاده از اینترنت و نبود سرویس‌های ایاب و ذهاب از مهمترین اتفاقات روز اول در برج میلاد معروف به کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر بود.

عدم صدور کارت برای برخی از خبرنگاران،‌ اختصاص جای مناسب برای پذیرایی و استفاده از اینترنت و نبود سرویس‌های ایاب و ذهاب از مهمترین اتفاقات روز اول در برج میلاد معروف به کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر بود.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،مسقف شدن مسیر ورودی کاخ جشنواره از اولین تغییراتی است که دربدو ورود مشاهده می‌شود.

* عدم صدور کارت برای برخی از خبرنگاران باعث شده بود نماینده‌ای از روابط عمومی جشنواره در ورودی اصلی کاخ حضور پیدا کند تا خبرنگاران با نوشتن نام‌شان اجازه ورود پیدا کنند.

* برای صرف نهار هم از خبرنگارانی که هنوز کارت ندارند دعوت شد بدون دریافت بن در نهارخوری حاضر شوند.

* از جمله تغییرات مثبت این دوره اختصاص فضای طبقه اول کاخ جشنواره به محل پذیرایی حاضران است،‌فضایی که در سال‌های گذشته به بازار فیلم اختصاص پیدا می‌کرد.

ضلع جنوبی تالار همایش‌های برج میلاد به محل قرار دادن سیستم‌ها و اتصال به اینترنت‌ اختصاص پیدا کرده که البته عدم فارسی بودن کیبورد لپ‌تاپ‌های تعبیه شده، برخی خبرنگاران را برای تایپ مطالبشان با مشکل همراه کرد.

* در روز اول خبری از بی‌نظمی و شلوغی‌های سال‌های گذشته نبود و ورود به سالن با کمترین مشکل همراه بود. با شروع فیلم نیز درهای سالن اصلی بسته شد و تماشاگران به بالکن راهنمایی شدند.

برخلاف رسم معمول جشنواره‌ها که پیش از شروع فیلم آنونس جشنواره پخش می‌شود در روز اول خبری از آنونس و هشدارهای معمول قبل از فیلم نبود و راس ساعت نمایش فیلم آغاز شد.

* امسال هم مانند دوره گذشته مراسم استقبال از عوامل فیلم‌ها برگزار می‌شود و عوامل اصلی بعد از گذشتن از فرش قرمز در جایگاهی که در ضلع شرقی آماده شده مورد استقبال مدیر کاخ جشنواره قرار می‌گیرند.

* برخلاف سال‌های گذشته که تعداد زیادی کارت صادر شده بود و سالن در هر سانس کاملا پر می‌شد‌، برای فیلم‌های روز اول جاهای خالی دیده می‌شد.

* برای برنامه‌های رادیویی غرفه‌هایی در ضلع غربی آماده شده و پخش زنده برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شد.

* جلسات پرسش و پاسخ فیلم‌ها با حضور یک منتقد که اجرای جلسه را برعهده دارد برگزار می‌شود و سوالات نیز بصورت مکتوب مطرح می‌شود.

* در اولین نشست که به فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» اختصاص داشت تابلوی اسامی افراد بعد از گذشت دقایقی از نشست نصب شد. هومن بهمنش هم با اشاره به هزینه‌های میلیاردی که در برج میلاد می‌شود بر لزوم ساخت سالنی با شیب مناسب تاکید کرد تا عکاسان بودن مزاحمتی به کارشان بپردازند.

ال سی دی سالن «سعدی» محل برپایی نشست‌ها در روز اول خاموش بود

برنامه چاپ شده برج میلاد که امسال در شکل و ظاهر بهتری شامل نمایش‌های اصلی و فرعی آماده شده است در ساعات پایانی روز اول توزیع شد.

برخلاف دوره‌های گذشته که حتی رئیس سازمان سینمایی هم در ایام جشنواره در برج میلاد مستقر می‌شد، در روز اول خبری از حضور علیرضا رضاداد دبیر جشنواره نبود و ظاهرا او به همراه مدیرانش در ستاد مرکزی جشنواره مستقر خواهد بود.

ابراهیم داروغه‌زاده‌، علیرضا شجاع نوری وحبیب ایل بیگی از مدیرانی بودند که در کاخ جشنواره دیده شدند جلیل اکبری صحت مدیر ارتباطات جشنواره نیز در ساعات پایانی به برج میلاد آمد.

ویتوریو استرارو مدیر فیلمبرداری مطرح دنیا که به همراه همسرش مهمان جشنواره است در روز اول در کاخ جشنواره مشاهده شد.

بازار فیلم در این دوره به طبقات پایین ورودی برج میلاد مستقل شده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا، مانی حقیقی، عادل فردوسی پور‌، سیدغلامرضا موسوی‌، رضا میرکریمی‌، طناز طباطبایی‌، پژمان بازغی‌، گوهر خیراندیش‌، ابوالحسن داوودی‌، ساره بیات‌، صابر ابر،‌ مهراوه شریفی‌نیا‌، کامبوزیا پرتوی‌، رضا ناجی‌، علی سرتیپی‌، مجید جوزانی‌، جواد عزتی‌، فرهاد اصلانی‌، امیرشهاب رضویان‌،علی عطشانی‌ و نیکی کریمی از حاضران در روز اول در کاخ جشنواره بودند.

امیر جعفری‌، سروش صحت و بازیگر نوجوان فیلم «گنجشک اشی مشی» در روز اول دو بار روی پرده سالن اصلی «برج میلاد» رفتند.

در حاشیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

در حاشیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

در حاشیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

مانی حقیقی و ابراهیم حاتمی‌کیا در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92111308647
  • خبرنگار : 71133

برچسب‌ها