حسن حبیبی؛ مردی که به دنبال امتیازخواهی نبود

اولین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم حسن حبیبی معاون اول اسبق کشور با افتتاح بنیاد فرهنگی امیرکبیر (مجموعه‌ی کتابخانه و گنجینه‌ اهدایی حسن حبیبی) برگزار شد.

اولین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم حسن حبیبی معاون اول اسبق کشور با افتتاح بنیاد فرهنگی امیرکبیر (مجموعه‌ی کتابخانه و گنجینه‌ اهدایی حسن حبیبی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این مراسم دکتر وحیده همسر مرحوم حسن حبیبی در سخنان کوتاهی اظهار کرد: دکتر حبیبی نسبت به بیت‌المال حساس بود و هیچ امتیازی را برای شخص خود نمی‌خواست.

وی در ابتدای سخنان با تشکراز شرکت کنندگان در این مراسم و با بیان این‌که «هدف از برگزاری این مراسم تاکید بر ادامه راه و روش حبیبی‌هاست» گفت: ایشان فردی ساده‌زیست بود و هیچ امتیازی را برای شخص خود نمی‌خواست.

وی با اشاره به افتتاح بنیاد فرهنگی امیرکبیر گفت: ایشان هدایای بسیاری را از دولت‌مردان دیگر کشورها و هموطنان‌مان دریافت کردند ولی این هدایا را زینت‌بخش خانه خود نمی‌دانستند، این هدایا را متعلق به ملت ایران می‌دانستند و اکنون این هدایا در بنیاد فرهنگی امیرکبیر گردآوری شده است.

همسر مرحوم حسن حبیبی با اشاره به اهداف تاسیس بنیاد امیرکبیر و برنامه‌هایی که این بنیاد دنبال می‌کند نیز گفت: در حال حاضر فضای این بنیاد با توجه به برنامه‌هایی که ما در آن دنبال می‌کنیم کوچک است و امیدواریم که دکتر قالیباف(شهردار تهران) ما را در گسترش فضای این بنیاد یاری کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم حجت‌ الاسلام و المسلمین دعایی مدیر مسئول روزنامه‌ اطلاعات و یکی از دوستان نزدیک مرحوم حبیبی گفت: دکتر حبیبی هر مسئولیتی که به ایشان واگذار می‌شد در کمال امانت و دقت انجام می‌دادند و به دنبال ایفای مسئولیت و خدمت به نظام بودند.

وی با اشاره به چگونگی آشنایی خود با دکتر حبیبی، گفت: امام(ره) در فرانسه تدوین پیش نویس قانون اساسی را به خاطر تسلطی که دکتر حبیبی داشتند به ایشان واگذار کردند و ایشان نیز با احاطه و تسلط در این راستا اقدام کردند.

وی به رابطه مرحوم حبیبی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان در حساس‌ترین مسئولیت‌ها حضور داشتند و خدمات زیادی را بدون کوچکترین خودنمایی برای مردم و انقلاب انجام دادند.

دعایی با بیان این‌که «انتشارات موسسه اطلاعات کار خود را با چاپ یکی از کتب دکتر حبیبی آغاز کرد» گفت: ایشان در موقعی که درگیر بیماری بودند در تخت بیمارستان آخرین اثر خود را به نگارش درآوردند و دست از مطالعه و تحقیق نیز در تخت بیمارستان بر نداشتند.

وی با اشاره به دیدار هفته‌ای خود با مرحوم حبیبی گفت: ایشان تمام میراث فرهنگی خود را وقف مجموعه‌ امیرکبیر کردند؛ چراکه به امیرکبیر احترام و علاقه‌ ویژه‌ای داشتند.

در ادامه این مراسم کلیپی در مورد زندگی مرحوم حبیبی و فعالیت‌هایش و سخنان برخی از مسئولان عالی رتبه نظام درارتباط با وی پخش شد.

در این کلیپ حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی که حسن حبیبی معاون اول وی بود، گفت: آقای حبیبی یک دانشمند جامع و دارای تحصیلات دانشگاهی عمیقی بودند، نسبت به اسلام کاملا متعهد بودند و به وظایفی که بر عهده داشتند به خوبی عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام و السملمین سید محمد خاتمی نیز در این کلیپ گفت: دکتر حبیبی در دولت ما و آقای هاشمی نقش محوری و اساسی داشت و به خاطر اشرافی که به مسائل داشتند و حوصله‌ای که در پیشبرد امور به کار می‌بردند، همه برایشان احترام قائل بودند. ایشان در جلسات بسیار صبور بودند و حرف‌ها را کاملا می‌شنیدند و بعد جمع‌بندی می‌کردند.

حجت‌الاسلام و السملمین سید حسن خمینی نیز در این کلیپ به سلامت مالی و تعهد دکتر حسن حبیبی به بیت‌المال اشاره کرد و گفت: ایشان مال مردم را واقعا متعلق به مردم می‌دانست و تاکید داشت که اموال عمومی متعلق به فرد نیست و باید در حفظ و نگهداری در اموال بیت المال دقت و توجه بسیار کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92111107449
  • خبرنگار : 71038