مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

مهمترین پیام دین اسلام زندگی مسالمت‌آمیز در سایه وحدت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: برای این‌که بتوانیم زیبایی‌های دین اسلام را به سراسر جهان ارائه بدهیم، باید به وحدت برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: برای این‌که بتوانیم زیبایی‌های دین اسلام را به سراسر جهان ارائه بدهیم، باید به وحدت برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «در جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم» اظهار کرد: در جهان امروز با توجه به شکل‌گیری گروه‌ها و جریانات سلفی، ‌تکفیری، وهابی، القاعده و امثال این‌ها، بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم. آنها با در دست گرفتن پرچم اسلام یک چهره غیرمنطقی از جهان اسلام به سراسر دنیا ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این زمان می‌طلبد که امت اسلام به خصوص رهبران جهان اسلام شیعه و سنی با هم متحد باشند و این رفتارهایی که از سمت استکبارگران در این گروه‌ها شکل گرفته را خنثی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران خاطرنشان کرد: مسائلی همچون اختلاف سلیقه‌های جزئی، ‌تعصبات خشک و بی‌جا، اصرار بر روی مسائل سطحی و جزئی و بزرگ کردن مختصر اختلافات که این اختلافات نیز طبیعی است، باعث عدم وحدت می‌شود.

نیک‌نژاد تصریح کرد: استکبار و به خصوص جهان غرب و دنیا طلبان آنها نمی‌خواهند که بین مذاهب اسلامی وحدت به وجود بیاید و آنها یکی از مهمترین موانع وحدت هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که «با رسیدن به وحدت می‌توانیم حقانیت دین اسلام را نیز به اثبات برسانیم» افزود: دستورات دین اسلام، جامع و کامل هستند و تمام افرادی که طالب سخن حق و عدالتند اگر پیام درست اسلام را بشنوند به این دین علاقمند می‌شوند و به سمت آن می‌آیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در پایان گفت: برای اینکه ما بتوانیم زیبایی‌های دین اسلام را به سراسر جهان ارائه بدهیم، ابتدا خود باید به وحدت برسیم و اختلاف‌نظرها را کنار بگذاریم و احکام رهایی‌بخش و نجات‌بخش دین اسلام را به سراسر جهان ارائه دهیم. مهمترین پیام دین اسلام زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه در سایه وحدت است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ دی ۱۳۹۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92102413619
  • خبرنگار : 71461