«درخشش» استفن کینگ روی صحنه تئاتر جان می‌گیرد

رمان ترسناک «درخشش» به قلم «استفن کینگ» مورد اقتباس نمایش قرار می‌گیرد.

رمان ترسناک «درخشش» به قلم «استفن کینگ» مورد اقتباس نمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «درخشش»، تریلر معروف نوشته استفن کینگ که در سال 1980 توسط «استنلی کوبریک» به دنیای سینما راه یافت،‌ این بار در نبراسکای آمریکا روی صحنه‌ی تئاتر می‌رود.

فیلم «درخشش» به خاطر بازی چشمگیر «جک نیکلسون» در نقش اصلی از شهرت بالایی برخوردار است، اما جالب اینکه استفن کینگ از این اقتباس به شدت ناراضی است. این رمان نویس اخیرا حق ساخت اقتباس نمایش اثرش را به کمپانی «جنسون» در اوماهای نبراسکا داده است.

«جیسون لورینگ» و «آرون سیلر» متن نمایشنامه‌ «درخشش» را به نگارش درآورده‌اند. این اثر نمایشی قرار است در روزهای 21 و 22 مارس دو اجرا داشته باشد.

«درخشش» تنها رمان کینگ نیست که به دنیای تئاتر راه می‌یابد؛ پیش از این کاری در تئاتر برادوی اجرا داشته و دو نسخه‌ نمایشی از بدبختی ساخته شده‌اند. این کتاب همچنین در سال 1990 تبدیل به فیلمی با بازی «کتی بیتس» شد. برادران روح و روستای دارکلند‌ و دورلورز کالیبورن از دیگر آثار استفن کینگ هستندکه روی صحنه‌ی تئاتر روایت شده‌اند.

استفن کینگ خالق بیش از ‌200 اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. وی نویسندگی را در سن هفت ‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های کینگ چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبرو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت.

کارگردانان بزرگ به اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند؛ فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته است، از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر»، «1408» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92102212274
  • خبرنگار : 71413