جمع‌آوری 166 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در سطح کشور

دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 166 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات مردم خیر و نیکوکار سطح کشور جمع‌آوری شد.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 166 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات مردم خیر و نیکوکار سطح کشور جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حسین نبی‌لو در دیدار با اعضای ستاد زکات استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 166 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات از سوی مردم خیر و نیکوکار سطح کشور جمع آوری شده است، البته پیش بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان این‌که «این میزان جمع آوری زکات نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است» افزود: گلستان، کردستان، خراسان رضوی به ترتیب 19 میلیارد تومان، 15 میلیارد تومان و 12 میلیارد و 600 میلیون تومان بیشترین سهم جمع آوری زکات را در کشور به خود اختصاص دادند.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور تصریح کرد: اولویت مصرف زکات در کمک به نیازمندان و فقر است و در این زمینه و برای رفع فقر در کشور از سوی شورای زکات کشور کارهای خوب و زیادی انجام شده است.

نبی‌لو ادامه داد: زکاتی که از هر منطقه جمع آوری می‌شود به انضمام کمکی که از سوی دولت می‌شود در همان منطقه خرج و برای رفع فقر، آبادانی، توسعه و ساخت مسجد و اماکن مذهبی هزینه می‌شود.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور با بیان این مطلب که مردم در پرداخت زکات از مسئولین پیشتاز هستند، ادامه داد: مسئولین از قافله پرداخت زکات عقب هستند که در این باره تصمیماتی اخذ شده که در آینده در سیر مطالعاتی زکات کشور قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ دی ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92101507948
  • خبرنگار :