امکان جدیدی که به اینستاگرام اضافه شد به کاربران اجازه میدهد تا بتواند عکس یا ویدیوی خود را تنها با یک شخص یا گروهی خاص به اشتراک گذارد.
به گزارش سرویس فناری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اپلیکیشن شناختهشده اینستاگرام که کاربرد آن انتشار عکس و ویدیوی کاربران است امکان جدیدی را برای ارسال عکس یا ویدیو به صورت پیام شخصی ارایه کرده است.
گفته میشود اینستاگرام که در سال 2012 از سوی شرکت فیسبوک به قیمت یک میلیارد دلار خریده شده است از این طریق در پی جذب کاربران جوانتر بازار تکنولوژیهای نوین ارتباطی جهان است.
اپلیکیشن اینستاگرام در نسخه جدید خود که کاربران با به روزرسانی آن میتوانند امکاناتش را مشاهده کنند در کنار گزینه اشتراکگذاری با فالوئرها گزینه دیگری نیز افزود که از آن طریق کاربر میتواند عکس یا ویدیوی خود را به طور خصوصی با یک یا چند کاربر دیگر به اشتراک بگذارد.
تحلیلگران حوزه تکنولوژی درباره این سرویس جدید اپلیکیشن اینستاگرام اعتقاد دارند که فیسبوک در پی جذب مخاطبان نوجوان خود است که بر اساس نطرسنجیهای اخیر فیسبوک را به اندازه سابق جذاب نمیدانند.
نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه YPulse در ماه ژانویه امسال مشخص کرد که 65 درصد افراد زیر 18 سال معتقدند که فیسبوک در حال از دست دادن جذابیتهای خود است.
مطالعات مرکز تحقیقاتی Pew نیز در ماه مه امسال مشخص کرد که علاقه نوجوانان به فیسبوک در حال کاهش است. به گفته این موسسه در حالی که برخی از گروههای هدف اذعان کردند از فیسبوک لذت میبرند٬ بیشتر گروهها آن را با محدودیت ناشی از حضور افراد مسن خصوصا اعضای خانواده٬ فشار زیاد و همچنین تعاملات اجتماعی منفی قرین دانستهاند.
به گزارش دویچه وله، امکان استفاده از اینستاگرام ابتدا صرفا برای گوشیهای هوشمند و تبلتهای کمپانی اپل در نظر گرفته شده بود که از سال 2012 این اپلیکیشن در سیستم عاملهای اندروید و ویندوز فون شرکتهای گوگل و مایکروسافت نیز قابل استفاده شد.
انتهای پیام