آ

آیت‌الله سبحانی: مسجد جمکران باید به دارالتبلیغ تبدیل شود

آیت‌الله سبحانی گفت: مسجد مقدس جمکران باید به دارالمبلغین و دارالتبلیغ تبدیل شود و همه از معارف ناب مهدوی و تشیع استفاده کنند.

آیت‌الله سبحانی گفت: مسجد مقدس جمکران باید به دارالمبلغین و دارالتبلیغ تبدیل شود و همه از معارف ناب مهدوی و تشیع استفاده کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنانی با بیان این‌که «مسجد جمکران از دو حیث برای ما حائر اهمیت است» اظهار کرد: این که این مسجد سرتا پا توحید است و ما را به موعود تمام ملل رهنمون می‌سازد.

وی افزود: در نمازی که در این مسجد خوانده می‌شود کراراً گفته می‌شود« ایاک نعبد و ایاک نستعین» و قبل از این که خانه امام زمان(عج) باشد خانه خداست.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «عملی که در این مسجد برپا شود، مظهر توحید در عبادت و استعانت از خداست» ادامه داد: این مسجد موعود امم را به یاد ما می‌آورد و باید مردم را تشویق بر اقامه نماز در این مکان مقدس کرد که نوعی دعوت به یاد امام زمان(عج) بوده و همان طوری که پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند، افضل اعمال امت، انتظار فرج است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به معنای «اللهم عجل لولیک الفرج» تصریح کرد: وقتی برای فرج دعا می‌کنیم، ممکن است دعای ما مستجاب شود و این دعا زنده کردن نام امام زمان(عج) در دل‌های مردم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم که برخی توجه لازم را به این مسجد مقدس ندارند در حالی که از اطراف و اکناف می‌آیند و با خواندن دو رکعت نماز متحول می‌شوند؛ باید با تشویق جوانان به حضور در این مسجد، آنها را بیمه کرد.

آیت‌الله سبحانی خطاب به تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: توصیه می‌کنم که از تمام ظرفیت‌های این مسجد برای زائرین استفاده شود خصوصاً زائرینی که از کشورهای دیگر به این مسجد مشرف می‌شوند.

وی افزود: جزواتی به زبان‌های مختلف با حجم کم در مورد حضرت حجت (عج)و تشیع به زبان‌های مختلف آماده شود و در اختیار آنان قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی در پایان تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران باید به دارالمبلغین و دارالتبلیغ تبدیل شود و همه از معارف ناب مهدوی و تشیع بتوانند استفاده کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۲ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92092316199
  • خبرنگار :