رییس انجمن صنفی هتلداران یزد:

مدیریت شهری به بافت تاریخی یزد توجه کند

رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد خواهان توجه جدی شورای شهر و مدیریت شهری به بافت تاریخی این استان شد.

رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد خواهان توجه جدی شورای شهر و مدیریت شهری به بافت تاریخی این استان شد.

محمدحسین محتاج‌الله با بیان این‌که بافت تاریخی یزد در دنیا بی‌نظیر است به خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه با وجود داشتن بافت تاریخی بسیار کمتری نسبت به بافت‌های تاریخی ایران توانسته‌اند با همکاری مجموعه‌ی مدیریت شهری، گردشگران زیادی را جذب کنند، در حالی که متأسفانه شهر تاریخی یزد با داشتن بافت بکر تاریخی و جاذبه‌های فراوان گردشگری، هر روز باید شاهد تعرض به آثار تاریخی باشد.

این عضو شورای عالی کار خواهان ارائه‌ی تسهیلات مناسب از سوی شهرداری و شورای شهر به بخش خصوصی شد و اظهار کرد: مطمئن هستیم که در صورت بها دادن به بخش خصوصی، بافت تاریخی احیا و آماده‌ی پذیرایی مناسب از گردشگران می‌شود.

او در ادامه از استاندار جدید استان یزد خواست تا توجه بیشتری به بافت تاریخی و بحث گردشگری در استان یزد داشته باشد و افزود: امیدواریم با حضور استاندارجدید و نگاه دولت تدبیر و امید به بحث گردشگری، روند گردشگر در شهر تاریخی یزد روند روبه رشدتری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: لازم است راه‌های دسترسی به مکان‌های گردشگری در سطح ساخته شده و امکانات و تجهیزات لازم در این مکان‌ها ایجاد شوند. استان یزد بناها و مساجد تاریخی زیادی دارد بنابراین ظرفیت تبدیل شدن به مرکز گردشگری اسلامی را دارد و مسوولان استان می‌توانند با تبلیغ، ترویج و معرفی مساجد تاریخی، این استان را به‌عنوان مرکز گردشگری اسلامی در کشور و جهان معرفی کنند.

رییس انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی یزد با اشاره به این‌که در صورت حمایت نکردن مسوولان استان، صنعت گردشگری یزد از بین می‌رود، بیان کرد: بارزترین نقطه‌ی قوت این استان برخورداری این منطقه از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری منحصربه‌فردی است که شاید نمونه‌ی آن در هیچ کجای دنیا دیده نشود.

او تأکید کرد: رونق صنعت گردشگری بهترین راهکار کاهش میزان بی‌کاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان یزد است و اگر مسوولان استان بیش از پیش از رشد این صنعت حمایت نکنند، گردشگری یزد از بین می‌رود. در صورتی‌ که اگر از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود، بخش قابل توجهی از مشکل بی‌کاری در یزد حل می‌شود.

محتاج‌الله با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات در زمینه‌ی گردشگری را می‌توان با اطلاع‌رسانی حل و فصل کرد، افزود: متأسفانه مردم استان یزد اطلاعات کافی در این زمینه ندارند؛ ولی می‌توان با ساخت برنامه‌های تبلیغاتی در زمینه‌ی رواج فرهنگ گردشگری، تأثیر به‌سزایی بر مردم گذاشت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۲ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92092214957
  • خبرنگار : 71191