اهالی سینما با وزیر کار دیدار کردند

در دیدار تعدادی از بازیگران مطرح و نمایندگان خانه سینما با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت پیگیری اصلاح و ارتقای بیمه‌های تامین اجتماعی برای سینماگران تاکید شد.

در دیدار تعدادی از بازیگران مطرح و نمایندگان خانه سینما با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت پیگیری اصلاح و ارتقای بیمه‌های تامین اجتماعی برای سینماگران تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار نمایندگان خانه سینما ضمن بیان مسایل و مشکلات صنفی موجود در حوزه سینما و طرح برخی از موضوعات و مطالبات سینماگران از قبیل نظام تامین اجتماعی، صندوق بیمه بیکاری و ارزیابی مفاهیم شغلی در سینما، اصلاح و ارتقای سطح بیمه‌های تامین اجتماعی برای سینماگران را خواستار شدند.

علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - نیز در این دیدار بر پیگیری مطالبات و خواسته‌های صنفی نمایندگان خانه سینما تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی عقبه‌های اجتماعی و تعامل و همکاری موثر با بدنه اجتماعی، می توان از سینماگران به عنوان میانجی‌های اجتماعی نام برد.

وی تشکیل انجمن‌های صنفی سینمایی و ثبت آن از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را موجب پیگیری بهتر مطالبات و خواسته‌های جامعه سینمایی کشور عنوان کرد.

ربیعی در عین حال بیمه‌های اجتماعی اعضای خانه سینما را جزو اولویتهای خود برشمرد و از پیگیری آن با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در ادامه با دعوت از سینماگران به تشکیل تعاونی و انجام کار جمعی، ابراز امیدواری کرد: سینماگران با تشکیل تعاونی از مزایا و ظرفیتهای موجود در بخش تعاون از قبیل دریافت وا‌م‌های ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

ربیعی همچنین آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای ارائه خدمات آموزشهای مهارتی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به سینماگران و اعطای گواهینامه‌های مهارتی به آنان اعلام کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به هنرمندان و سینماگران پیشنهاد کرد تا به عنوان سفیران بهزیستی به ایفای نقش بپردازند و از سینماگران دعوت کرد تا در فرهنگ‌سازی حوزه‌های کسب و کار، ارتقای منزلت اجتماعی کار، ارزشگذاری به مقوله کار و تولید و مشاغل مولد نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایسنا، در دیدار نمایندگان خانه سینما با وزیر کار، محمدمهدی عسگر پور مدیرعامل خانه سینما، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما، جمال خندان وکیل خانه سینما و تعدادی از سینماگران از جمله پرویز پرستویی، رضا کیانیان، امین تارخ، منوچهر محمدی، رضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری به عنوان نمایندگان خانه سینما حضور داشتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92091611291
  • خبرنگار : 71282