پرفروش‌ترین کتاب ژاپن از آنِ «موراکامی» است

رمان «سوکورو تازاکی» جدیدترین اثر «هاروکی موراکامی»، عنوان پرفروش‌ترین کتاب ژاپن را به خود اختصاص داده است.

رمان «سوکورو تازاکی» جدیدترین اثر «هاروکی موراکامی»، عنوان پرفروش‌ترین کتاب ژاپن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفرش» جدیدترین رمان هاروکی موراکامی، رمان‌نویس مشهور ژاپنی طی 12 ماه منتهی به نوامبر به فروش 985 هزار جلدی دست پیدا کرد و پرفروش‌ترین کتاب این کشور لقب گرفت.

داستان این رمان درباره‌ی مردی است که در 36 سالگی احساس پوچی می‌کند و در خاطرات و رویدادهای گذشته به دنبال حقیقتی می‌گردد که موجب آزردگی روحش شده است.

موراکامی چهار سال پیش نیز با انتشار «1Q84» بر صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های ژاپن قرار گرفت.

‌به گزارش مینیچی، نویسندگان پرطرفدار دیگری چون «نواکی هیاکوتا» و «ژون ایکیدو» از رقبای موراکامی برای کسب این افتخار بودند.

«1Q84» و «سوکورو تازاکی» دو رمان موراکامی بودند که حتی پیش از انتشار هم جنجال‌های بسیاری به پا کردند و کتابفروشی‌ها به صورت شبانه‌روزی باز بودند تا آن‌ها را به دست خوانندگان برسانند. از دیگر آثار این نویسنده ژاپنی که همواره در سال‌های اخیر یکی از بخت‌های دریافت جایزه نوبل ادبیات بوده، می‌توان به «کافکا در ساحل» و «پس از تاریکی» اشاره کرد.

موراکامی 64 ساله یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها در حیطه‌ ادبیات پست‌مدرن به شمار می‌رود. روزنامه‌ «گاردین» وی را یکی از بزرگترین رمان‌نویسان زنده‌ دنیا دانسته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92091309140
  • خبرنگار : 71413