تهیه دقیق‌ترین تصویر از بخش کلیدی ویروس هپاتیت C

دانشمندان «مرکز تحقیقاتی اسکریپس» دقیق‌ترین تصویر از بخش مهم ویروس هپاتیت C را تهیه کرده‌اند که ویروس از آن برای عفونی‌کردن سلول‌های کبد استفاده می‌کند.

دانشمندان «مرکز تحقیقاتی اسکریپس» دقیق‌ترین تصویر از بخش مهم ویروس هپاتیت C را تهیه کرده‌اند که ویروس از آن برای عفونی‌کردن سلول‌های کبد استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، داده‌های جدید، ویژگی‌های ساختاری غیرمنتظره «پروتئین E2» را ارائه کرده و تلاش‌ها را برای ساخت واکسن کارآمد هپاتیت C سرعت می‌بخشد.

این یافته‌ها بر پروتئینی موسوم به گیلکوپروتئین غشایی E2 متمرکز شده‌ و هر نوع واکنش موفق در مطالعه بر روی هپاتیت C باید این پروتئین را هدف قرار دهد.

ویروس هپاتیت C به سرعت در جهان شایع شده و به هنگام آلوده کردن فرد، منجر به بروز علائم کمی می‌شود.

در بسیاری از موارد، عفونت طولانی‌مدت در کبد تثبیت‌ شده و طی دهه‌ها به کندی به این عضو صدمه می‌زند تا زمانی که سیروز کبدی یا سرطان کبد گسترش می‌یابد.

پروفسور مانسون لاو، رهبر ارشد این مطالعه گفت: این ویروس "قاتل خاموش" نام دارد و پیوند هزینه‌بر و پرخطر اغلب تنها راه برای نجات جان بیمار به شمار می‌آید.

تعدادی از داروهای آنتی‌ویروس در درمان عفونت مزمن کارآمد هستند، اما کارآمدترین داروها، گران‌ترین آنها نیز هستند و بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری حتی نمی‌دانند که به این ویروس آلوده شده‌اند و اینکه به درمان نیاز دارند.

واکسن ویرویس هپاتیت C می‌تواند مهر پایانی بر این بیماری جهانی با ممانعت از بروز عفونت‌های جدید باشد.

می‌توان این واکسن را در سنین جوانی و در زمان سلامت افراد به آنها ارائه کرد و نگرانی آنها از گسترش بیماری‌های کبدی مرتبط با این ویروس را خاتمه بخشید.

با این حال به منظور شکست‌دادن فرآیند مقابله‌ به‌ مثل این ویروس در مقابل واکسن، دانشمندان به تصویری با تفکیک‌پذیری بالا از ساختار اتمی ویروس و به ویژه E2 و گیرنده متصل‌کننده آن نیاز دارند که این تصویر در تحقیقات جدید حاصل شده‌ است.

جزئیات این مطالعه در مجله ساینس منتشر شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ آذر ۱۳۹۲ / ۰۰:۳۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92091308913
  • خبرنگار : 71456