رحیمیان خبر داد:

درس اخلاق مراجع در مسجد جمکران برپا می‌شود

تولیت مسجد مقدس جمکران از برنامه‌ریزی برای برپایی درس اخلاق مراجع تقلید برای عموم مردم در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

تولیت مسجد مقدس جمکران از برنامه‌ریزی برای برپایی درس اخلاق مراجع تقلید برای عموم مردم در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: ساماندهی مجددی بر روی وضعیت مسجد مقدس جمکران ایجاد کرده و تقسیم کار و تفکیک وظایف را در این مسجد داشته‌ایم تا مسجدی در تراز اسلام ناب برای جهان اسلام ایجاد کنیم.

رحیمیان ادامه داد: مسجد جمکران باید دارالفقاهه، دارالایمان و دارالعباده باشد و باید همه ابعاد مسجد متکامل اسلامی را برای جمکران با توجه به ظرفیت‌های حوزه علمیه ایجاد کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: با تمهیداتی که در حال انجام است هدف‌گذاری کرده‌ایم که تعداد زائر 20 میلیونی کنونی را به چند برابر افزایش دهیم و اقامت در شهر قم که چند ساعت است را به چند روز ارتقا دهیم و فرصت بهره‌وری کامل‌تر از ظرفیت قم را ایجاد کنیم.

رحیمیان ادامه داد: افزایش توقف زائران در قم باعث ایجاد فرصت بهتر برای بهره‌گیری از شهر قم خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی شود تا اشتیاق آمدن به قم و بهره‌گیری از حوزه و علما بیشتر شود و با ایجاد تعلق خاطر به قم، زائر اشتیاق پیدا کند که دفعات بیشتری به قم سفر کند.

تولیت مسجد جمکران افزود: در راستای همین هدف پیش‌بینی کرده‌ایم که برای شب‌های چهارشنبه که اوج حضور زائران را شاهد هستیم از حضور مراجع عظام برای نماز جماعت بهره‌گیری کنیم.

رحیمیان اظهار کرد: هم‌چنین قصد داریم یکی از درس‌های عمومی مراجع تقلید چون درس اخلاق که مخاطب آن عموم مردم هستند در زمان‌بندی مناسبی در مسجد مقدس جمکران برگزار شده و به طور زنده یا ضبط شده از صدا و سیما پخش شود.

وی هم‌چنین بهبود شرایط بخش درمان در درمانگاه تخصصی جمکران را از دیگر برنامه‌های کاری خود عنوان کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: مذاکراتی با مرکز تخصصی مهدویت، معاونت تبلیغ حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی برای حضور گسترده مجموعه نهادهای تبلیغی حوزه در مسجد جمکران انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ آذر ۱۳۹۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92091107886
  • خبرنگار :