با تصویب کمیسیون بهداشت؛

داوطلبین کمک به هلال احمر حق ماموریت دریافت می‌کنند

با تصویب کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی داوطلبین کمک به حلال احمر در حوادث مترقبه می‌توانند از محل اعتبارات هلال احمر حق ماموریت دریافت کنند.

با تصویب کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی داوطلبین کمک به حلال احمر در حوادث مترقبه می‌توانند از محل اعتبارات هلال احمر حق ماموریت دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: بر اساس تصویب کمیسیون؛ یک تبصره به ماده 22 قانون اساسنامه‌ی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اضافه شد.

پیش از این مشکلی که پیش می‌آمد این بود که حوادث غیر مترقبه بسیاری از داوطلبین حلال احمر که در سازمانهای دیگر کار می‌کردند برای خدمات رسانی به مردم حادثه دیده با مشکل مواجه می‌شدند این تبصره تصریح می‌کند این افراد از حق ماموریت استفاده کنند و هلال احمر آن را از اعتبارات داخلی‌اش بپردازد.

امیرحسین قربانی ادامه داد: مشکل دیگری که وجود داشت این بود که هلال احمر به داوطلبین خود حقوق و مزایا پرداخت نمی‌کرد و آنها می‌توانستند از طریق قانون کار شکایت کنند که تصریح شد این مورد شامل قانون کار نمی‌شود.

این نماینده‌ی مجلس افزود: مساله دیگری که کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی در جلسه امروز خود بررسی کرد مربوط به کارخانه‌ها و تجهیزات آلاینده بود.

قربانی گفت: بر این اساس کارخانه‌ها و تاسیسات آلاینده باید یک درصد از فروششان را برای اصلاح ساختارشان بپردازند که 70 درصد آن در اختیار بهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و 30 درصد آن در اختیار جهاد کشاورزی، بهداشت و ورزش قرار گیرد که این مساله در کمیسیون رد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92091007239
  • خبرنگار :