جزئیات زمین‌لرزه قصرشیرین / آمادگی هلال‌احمر برای برپایی اردوگاه 4000 نفره

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام چهار تیم ارزیابی به منطقه زلزله زده قصرشیرین خبر داد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام چهار تیم ارزیابی به منطقه زلزله زده قصرشیرین خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در ساعت 21:33 امشب زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر قصرشیرین را لرزاند، گفت: دو دقیقه بعد از وقوع این زمین لرزه، زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر بار دیگر قصرشیرین را لرزاند.

وی با بیان این که در چند روزگذشته بیش از 70 زمین لرزه در این منطقه به وقوع پیوسته است، گفت: امدادگران این جمعیت در استان کرمانشاه آماده‌باش بودند و پس از وقوع این زمین لرزه برای ارزیابی به مناطق اعزام شدند.

سخنگوی امداد و نجات سازمان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به بزرگی این زمین لرزه گفت: احتمال وجود خسارت در برخی از روستاها وجود دارد، اما به دلیل آمادگی مردم و امدادگران، به نظر می رسد این خسارت کم باشد.

درخشان با اشاره به این‌ که زلزله کرمانشاه در فاصله ۲۶ کیلومتری قصرشیرین و سرپل‌ذهاب اتفاق افتاده است، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این زمین‌لرزه در یک مثلث جغرافیایی مابین قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب اتفاق افتاده که منطقه کاملا کوهستانی محسوب می‌شود.

وی به آمادگی کامل نیروهای امدادی برای اسکان و تغذیه اضطراری همه حادثه‌دیدگان این زلزله اشاره و تصریح کرد: تیم‌های اعزامی تاکنون در قالب شش تیم و با ظرفیت 24 تن، 20 روستای زلزله‌زده کرمانشاه را بازدید کرده‌اند که خساراتی گزارش نشده است و طبق اعلام اورژانس تاکنون تنها یک مصدوم در قصرشیرین به مراکز درمانی منتقل شده است و همچنین بررسی نشان داده دیوار یک روستای نصرآباد تخریب و برخی منازل دچار ترک‌خوردگی دیوار و شیشه شده‌اند.

وی گفت: جمعیت آماده برپایی اردوگاه با ظرفیت 4000 هزار تن را دارد.

به گفته درخشان، آبادی‌های دارای سکنه تا شعاع 10 کیلومتری محل زمین‌لرزه شش روستا است که جمعیتی کمتر از 600 تن دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۲ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92090302270
  • خبرنگار : 71368