یکی از اساتید حوزه و دانشگاه:

حادثه‌ی عاشورا تا ابد زنده و پایدار است

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حادثه‌ی عظیم عاشورا تا ابد زنده و پایدار است.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حادثه‌ی عظیم عاشورا تا ابد زنده و پایدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، حجت الاسلام «ناصر رفیعی» در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در مجتمع امام خمینی(ره) با گرامی‌داشت تاسوعای حسینی گفت: دهه‌ی محرم با شکوه و عظمت خود به تاسوعا رسید و روزهای پایانی این دهه را می‌گذرانیم که باید قدردان این ایام عزیز باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از ویژگی‌های مهم اهل بیت(ع) و اصحاب و یاران باوفای سیدالشهدا، وفاداری به عهد بود تا جایی که تا آخرین لحظه زندگی خود در کنار امام حسین(ع) ماندند و پایبندی خود را بر عهدشان به اثبات رساندند.

وی با بیان وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) به سید الشهدا گفت: ایشان با وفاداری، شجاعانه جنگید و اگر امام حسین(ع) تا روز عاشورا اجازه نبرد به ایشان نداد چون می‌دانست که قمر بنی‌هاشم تکیه‌گاه حرم اهل بیت(ع) است.

حجت الاشلام رفیعی خاطرنشان کرد:هنگامی که زنان و کودکان حضرت ابوالفضل(ع) را در کنار خیمه‌ها می‌دیدند آرام می‌گرفتند و ایشان در زمانی که تشنگی کودکان به اوج رسید شجاعانه برای آوردن آب به سمت علقمه رفت و با همه‌ی وفاداریش به سید الشهدا به شهادت رسید بدون اینکه آبی بنوشد.

وی شهادت حضرت ابوالفضل(ع) را نهایت اندوه و تنها شدن سید الشهدا برشمرد و گفت: با شهادت حضرت ابوالفضل(ع) عمود خیمه صبر و شکیبائی سیدالشهدا شکست و ایشان غریبانه در روز عاشورا باقی ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش هوشیاری شیعیان در برابر تحریف‌ها و شبهات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عزاداری برای سیدالشهدا به منزله‌ی حفظ ارزش‌هایی است که امام حسین(ع) و یارانش برای آن از جان خود گذشتند و متاسفانه دشمن و به ویژه وهابیت با ایجاد شبهات در صدد تحریف در ماجرای عاشورا هستند.

رفیعی اظهار کرد: شکوه و عظمت مجالس عزاداری امام حسین(ع)، هنر زیبای سیدالشهداست که پس از گذشت سال‌ها هنوز زنده است و اگر چه به ظاهر سپاه کفر در کربلا پیروز شد اما نامی از آنان باقی نماند اما حادثه‌ی عظیم عاشورا تا ابد زنده و پایدار است.

وی در خصوص گریه کردن برای سید الشهدا خاطرنشان کرد: اگر ائمه اطهار این قدر بر روی گریه کردن بر حادثه عاشورا تاکید داشتند به این علت است که با اشک، دل رقیق و قلب پاک و انسان به توبه نزدیک می‌شود و خدا را با همه‌ی وجود احساس می‌کند از این‌رو باید بر مظلومیت سیدالشهدا و جفایی که در حق ایشان روا داشتند اشک بریزیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 92082213847
  • خبرنگار :