گزارش ایسنا از ژنو

مشورت وزیران خارجه 1+5 با یکدیگر

وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان درباره محتوای مذاکرات صورت گرفته در سه روز گذشته نشست برگزار کردند.

وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان درباره محتوای مذاکرات صورت گرفته در سه روز گذشته نشست برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به ژنو، در پایان سومین روز از مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5، وزیران خارجه 1+5 به جز چین با یکدیگر نشست مشورتی تشکیل دادند.

گفته می‌شود ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت محلی کنفرانس خبری ایران و 1+5 برگزار خواهد شد اما هنوز درباره این که کنفرانس خبری مشترک یا جداگانه خواهد بود خبری منتشر نشده است. هم‌چنین مشخص نیست دو طرف در پایان مذاکرات بیانیه مشترک ارایه خواهند کرد یا خیر.

در حال حاضر هیات مذاکره کننده ایران در محل اقامتش به سر می‌برد و منتظر نتیجه مشورت‌ها و رایزنی وزیران خارجه 1+5 است.

محمد جواد ظریف عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که مذاکرات در سومین روز خود وارد مرحله حساسی شده است که این مرحله رسیدن به یک متن است که هر هفت کشور بتوانند روی آن توافق کنند، تصریح کرد: این مرحله‌ای دشوار است. هم نگرانی‌های ایران باید مورد توجه قرار گیرد و هم دیدگاه‌های داخل 1+5. از این رو کار قدری با دشواری پیش می‌رود و مقدار زیادی از وقت در مشکلات داخل 1+5 گرفته می‌شود که این هم طبیعی است. ما آمادگی داریم اگر طرف مقابل آمادگی دارد به راه حل برسیم و در این مسیر هم درحد خوبی پیشرفت داشتیم.

وی ادامه داد: از نظر ما کشورها باید بدانند که این یک روند بر اساس احترام متقابل و توجه به حقوق مردم ایران به نتیجه برسد و گرنه پایداری نخواهد داشت. ما به نمایندگی از مردم ایران که سلاح هسته‌یی را نه تنها مخالف اصول خود بلکه مخل امنیت خود می‌دانند آماده‌ایم طرح مناسبی که حقوق مردم ما را حفظ کند را با هم تدوین کنیم.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که از ابتدا گفته‌ایم اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما طرح تدوین کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۸
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 92081911733
  • خبرنگار :