آیت‌الله نوری همدانی: کارگزاران مردم را دوست داشته باشند

یک مرجع تقلید گفت: ادارات دولتی خانه ملت است و کارکنان ادارت و دستگاه‌های اجرایی کشور باید با اخلاق حسنه، نرمش رفتار و تواضع با مردم رفتار و برخورد کنند.

یک مرجع تقلید گفت: ادارات دولتی خانه ملت است و کارکنان ادارت و دستگاه‌های اجرایی کشور باید با اخلاق حسنه، نرمش رفتار و تواضع با مردم رفتار و برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: کارگزاران در انجام وظیفه و شغل خود باید مردم را دوست داشته باشند.

وی با بیان این‌که «شغل مسوولیت‌آفرین است و وسیله‌ای برای امرار معاش نیست» افزود: در حقیقت می‌توان گفت که شغل امانتی از طرف خداوند متعال برای خدمت به بندگان دیگر است.

وی تصریح کرد: در خلقت انسان مسوولیت‌های بسیاری نهفته است که طبق احادیث 3 مسوولیت برای انسان در نظر گرفته شده است که اولین آن مسوولیت فردی و خودسازی، دومین مسوولیت ذکر شده مسوولیت اجتماعی و آخرین آن مسوولیت شغلی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خدمت را به انقلاب اسلامی، مردم طبقه متوسط و فقیر انجام داده‌اند و به همین خاطر باید نسبت به این قشر توجهات ویژه‌ای داشت.

نوری همدانی با بیان این‌که «علم، ایمان، تعهد و تقوا ریشه در خودسازی فردی و تکمیل شخصیت خود دارد و با دستیابی به این سجایا می‌توان به جهان‌بینی الهی دست یافت» تاکید کرد: در تفسیر المیزان برای یک آیه که مربوط به زندگی اجتماعی در اجتماع است حدود 50 صفحه تفسیر توسط آیت الله طباطبایی نوشته شده است.

وی تصریح کرد: انسان در مقابل اجتماع وظایف بسیاری دارد و برای ساختن جامعه دینی باید امر به معروف و نهی از منکر را در آن ترویج و احیا کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92081710973
  • خبرنگار :