همزمان در سراسر ایران و 55 کشور جهان

همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد

یازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم با حضور ۴ میلیون شیرخوار و مادران آنان در سراسر ایران و کشورهایی از ۵ قاره جهان برگزار ‌شد.

یازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم با حضور ۴ میلیون شیرخوار و مادران آنان در سراسر ایران و کشورهایی از ۵ قاره جهان برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در تهران صبح جمعه در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) و مهدیه تهران برگزار شد.

امسال در مجموع در 2300 نقطه از ایران و جهان همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی هم خبر داد: این مراسم در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم رضوی برپا می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) جمعه اول ماه محرم اجرا می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، قطر، عمان، هند، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، کانادا، فرانسه، تایلند، دانمارک، سوئد، فنلاند، آمریکا و استرالیا برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل رضیع (شیرخوار) ایشان حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.

به گزارش ایسنا، این همایش که صبح امروز از ساعت 8:30 در مصلی بزرگ تهران برگزار شد با حضور مادران و کودکان آن‌ها رنگ و بوی حسینی پیدا کرده بود.

در این همایش مداحان بنام کشور حضور داشتند و مادران با در دست داشتن کودکانی ملبس با لباس‌های سبز و سربندهای «یا حسین(ع)» و «یا علی اصغر(ع)» در این مراسم حضور داشتند.

مراسم نذرنامه خوانی با همخوانی تمامی مادران در این مراسم برگزار شد بدین شرح که «یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن یا مسیح حسین یا علی اصغر(ع) ادرکنی»

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92081710762
  • خبرنگار : 71461