کاهش جرائم نیروهای مسلح استان اصفهان در نیمه نخست سال

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، گفت: نیروهای مسلح استان اصفهان توانسته‌اند جرائم سال 1391 را نسبت به سال پیش از آن 7.8 درصد کاهش دهند و در هفت ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش جرایم رو به رو بوده‌ایم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، گفت: نیروهای مسلح استان اصفهان توانسته‌اند جرائم سال 1391 را نسبت به سال پیش از آن 7.8 درصد کاهش دهند و در هفت ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش جرایم رو به رو بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، ابراهیم مهرانفر در بیستمین همایش پیشگیری از وقوع جرم در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: بر همگان روشن است که عزت، عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تمامی تهدیدات و دشمنی‌های استکبار جهانی از ابتدای انقلاب تاکنون مرهون سه مولفه اصلی است.

وی افزود: رهبری آگاهانه امام راحل (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه، وجود نیروهای مسلح آگاه و بصیر و حضور در صحنه ملت شریف و ولایتمدار ایران سه مولفه عزت و عظمت کشور است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ادامه داد: نیروهای مسلح نماد اقتدار کشور هستند. به هر میزان که از آلودگی و خطر ارتکاب به جرم مصون‌تر باشند بهتر می‌توانند به اهداف خود که تامین امنیت، استقلال و آسایش کشور است، کمک کنند.

مهرانفر با بیان اینکه وجود جرم و گناه در هر جامعه یک امر طبیعی و غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مقابله با جرم و جنایت دغدغه همیشگی جوامع بشری است و از ابتدای تاریخ تاکنون بوده است و تجربه ثابت کرده برای مقابله با جرائم تنها کیفر و مجازات نتوانسته به موفقیت کامل منتهی شود؛ بنابراین با مجموعه تدابیر و اقدامات غیرکیفری با هدف مقابله با بزهکاری از طریق کاهش یا از بین بردن عوامل جرم‌زا و اثرگذاری بر فرصت‌های ارتکاب باید از رخ دادن جرم جلوگیری شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به اینکه قتل و خودزنی از جمله جرائم علیه تمامیت جسمانی افراد است، ادامه داد: قتل بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جنایتی است که بشر می‌تواند مرتکب شود؛ زیرا قتل از جمله جرائمی است که پس از وقوع به هیچ وجه نمی‌تواند وضع را به حالت قبل بازگرداند.

مهرانفر گفت: امنیت جامعه از بالاترین نیازهای انسان است که تحت تاثیر ارتکاب این جرائم دستخوش تزلزل می‌شود، همچنین جرم خودزنی نیز از جمله جرائمی است که اثرات مخرب و ناگواری را بر جای می‌گذارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل کمرنگ شدن نقش دین و اعتقادات مذهبی در زندگی برخی افراد، رشد فردگرایی، ماشینی شدن جامعه انسانی، ضعیف شدن همبستگی و انسجام اجتماعی و رنگ باختن عواطف و احساسات و از طرفی فشارهای زندگی ناشی از فقر و مشکلات اقتصادی و نیز امراض روحی و روانی باعث افزایش پدیده مهم خودکشی و خودزنی در جهان امروزه شده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در سال 2011 آماری از جرم خودزنی منتهی به فوت ارائه کرد و اگرچه در کشور ما این آمار نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است، اما بنا به اهمیت قضیه باید توجه جدی به این امر داشته باشیم.

مهرانفر افزود: بنا بر آمار ایران با نرخ 3.7 درصد خودکشی در هر صد هزار نفر رتبه 158 جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92081510088
  • خبرنگار :