لزوم ساماندهی خانه‌های مخروبه بستری برای منقل‌خانه‌ها در مرکز شیراز

فرمانده‌ی انتظامی فارس گفت: وجود شمار فراوانی از خانه‌های مخروبه و خالی از سکنه در مرکز و جنوب شهر شیراز بستری برای ایجاد منقل‌خانه‌ها و تجمع معتادان است.

فرمانده‌ی انتظامی فارس گفت: وجود شمار فراوانی از خانه‌های مخروبه و خالی از سکنه در مرکز و جنوب شهر شیراز بستری برای ایجاد منقل‌خانه‌ها و تجمع معتادان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، سردار «سیروس سجادیان» صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه‌ی اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، به خبرنگاران گفت: این‌گونه نیست که با پلمب یک منقل‌خانه، معتادان به دیگر نقاط شهر رفته و این‌گونه خانه‌ها در نواحی شیراز پراکنده شود.

سجادیان افزود: جابه‌جایی این قبیل خانه‌ها حداکثر یکی دو کوچه بالاتر یا پایین‌تر در همان محلات جنوب و مرکز شهر اتفاق می‌افتد و برای ریشه‌کنی موضوع باید این خانه‌ها را ساماندهی کرد، همان‌گونه که مسافرکش‌های شخصی یا مشاغل مزاحم ساماندهی می‌شود.

وی گفت: شمار فراوانی از معتادان حاضر در منقل‌خانه‌ها، از اهالی دیگر استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر و ... بوده‌اند.

فرمانده‌ی انتظامی فارس با یادآوری این‌که طرح برخورد با اراذل و اوباش از 15 روز پیش تشدید شده است، گفت: طی چهار روز اخیر در سه محله از محله‌های شیراز، 22 منزل شناسایی و بازرسی شد که در این منازل، 23 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده‌اند.

وی یادآور شد: در حین اجرای این طرح، یک سارق داخل خودرو، 12 افغانی غیرمجاز، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، 10 تیغه سلاح سرد، 250 سورت شیشه، 58 گرم تریاک، 120 کپسول هرویین،211 لیتر مشروبات الکلی، 5 دستگاه موتورسیکلت فاقد سند هویتی و یک دستگاه خودرو، کشف شده است.

سجادیان هم‌چنین از تداوم طرح برخورد با منقل‌خانه‌ها در شیراز خبر داد و گفت: طی روزهای پیش طرح اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در مراکز تجاری شیراز آغاز شده است.

وی مبنای کار ماموران را تذکر لسانی دانست و گفت: 97 درصد موارد به تذکر لسانی محدود و در حدود 3 درصد موارد اگر فرد حاضر به پذیرش تذکر نباشد، برخورد قانونی می‌شود.

سجادیان هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان جلوگیری از ورود افراد معتاد و متکدی در مبادی ورودی استان فارس و شهر شیراز وجود ندارد، یادآور شد: تشخیص این‌که فردی، متکدی حرفه‌ای است، با کنترل مبادی ورودی کار دشواری است، از طرفی پلیس نمی‌تواند افراد را به صرف این‌که اعتیاد دارند بازداشت کند.

کدخبرنگار: 33003

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 92081509566
  • خبرنگار :