با حضور در جوار امام‌زاده حسن (ع)

مداحان اهل بیت (ع) احرام سیاه بستند

در آستانه ماه محرم مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با حضور در جوار آستان مقدس امامزاده حسن (ع) سیاه‌پوش شدند.

در آستانه ماه محرم مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با حضور در جوار آستان مقدس امامزاده حسن (ع) سیاه‌پوش شدند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم شا‌ل‌اندازی و سیاه‌پوشان مداحان، ذاکران و خادمان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بعدازظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور انبوه مردم، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد تعدادی از مادحین معروف کشوری همچون حاج حسن خلج، مشکینی، غفارنژاد، خرسندی و ... به اجرای برنامه و ذکر مصیبت پرداختند.

در این مراسم به سبک و سیاق هر سال پس از اجرای مراسم مداحی و ذکر مصیبت، مداحان شال سیاه عزاداری می‌اندازند و پیراهن سیاه بر تن می‌کنند.

به گزارش ایسنا، همانند تمام مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بخش آغازین این مراسم سخنرانی یکی از علما و اساتید حوزه علمیه بود که حجت‌الاسلام والمسلمین حائری‌نژاد طی سخنانی با بیان این‌که «باید با جان و قلب خود از امام حسین (ع) یاد کنیم» گفت: امام حسین (ع) کشتی نجات است و مادامی که حسین ناخدا است خوفی نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که «در کنار اشک باید فهم و شعور حسینی نیز برقرار باشد» گفت: باید شیعیان آن حضرت بر اساس روایات زینت آنان باشند بنابراین هم مداح و هم عزادار باید کاری کند که افتخار برای اهل بیت (ع) باشد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: مداحان عزیز و عزاداران باید از مباحثی که به عزاداری آن حضرت لطمه وارد می‌کند دوری کنند و بدانند که پرداختن به خود عزاداری و روضه اباعبدالله الحسین (ع) بهترین کار است.

به گزارش ایسنا، پایان‌بخش این مراسم معنوی سینه‌زنی، زیارت مرقد مطهر امامزاده حسن (ع) و شهدای گمنام مدفون در جوار این آستان و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ آبان ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92081308524
  • خبرنگار :