امیریوسفی: طرح جدید کانون پخش‌کنندگان به یک روش کوپنی شبیه است

محسن امیریوسفی معتقد است: طرح جدید کانون پخش‌کنندگان بیشتر به یک روش سهمیه‌بندی و کوپنی شبیه است که نمی‌تواند در درازمدت،تاثیرمثبتی بر پخش فیلم در سینمای ایران، داشته باشد.

محسن امیریوسفی معتقد است: طرح جدید کانون پخش‌کنندگان بیشتر به یک روش سهمیه‌بندی و کوپنی شبیه است که نمی‌تواند در درازمدت،تاثیرمثبتی بر پخش فیلم در سینمای ایران، داشته باشد.

این کارگردان سینمای ایران در نوشتار کوتاهی که در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گذاشته آورده است: «سینمائی که در کل کشور حدود 250 سالن سینما دارد و تنها صاحب پنج گروه سینمایی است حداکثر به چهار- پنج دفتر پخش قدرتمند و حرفه‌ای نیاز دارد که این امر فقط با اجماع دفاتر پخش کوچک و به روز شدن آنها میسر است.

اتحاد دفاتر کوچک مساله‌ای است که باعث رقابت بیشتر در حوزه پخش می‌شود و تهیه‌کنندگان در مقابل پیشنهادهای متنوعی در زمینه پخش فیلم‌شان قرار می‌گیرند که در نهایت به نفع سینمای ایران و چرخه اکران است.

محدود کردن زیاد از حد پخش‌کنندگان در گرفتن فیلم می‌تواند تاثیر منفی بر اکران فیلم‌های فرهنگی و متفاوت سینمای ایران هم بگذارد و به مرور این فیلم‌ها را از چرخه اکران خارج کند.»

به گزارش ایسنا، هفته گذشته روابط عمومی شورای مرکزی کانون پخش کنندگان سینمای ایران طی نامه‌ای خبر از مصوبات تازه کانون پخش داده که طی آن هر دفتر سینمایی در سال 93 تنها چهارفیلم می‌تواند، پخش کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92081207383
  • خبرنگار : 71091