تقدیر از فریدون عموزاده خلیلی در جایزه‌ی «کومش»

مسؤول برگزاری جایزه داستان‌نویسی «کومش» از ارسال 324 اثر به دبیرخانه این جایزه خبر داد و گفت، در مراسم پایانی این جایزه از «فریدون عموزاده خلیلی» تقدیر خواهد شد.

مسؤول برگزاری جایزه داستان‌نویسی «کومش» از ارسال 324 اثر به دبیرخانه این جایزه خبر داد و گفت، در مراسم پایانی این جایزه از «فریدون عموزاده خلیلی» تقدیر خواهد شد.

اسماعیل همتی - مدیرعامل مؤسسه فرهنگی «سمنگان کومش پارت» و مسؤول این جایزه ادبی - به خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: هم‌اکنون داوری این جشنواره به مرحله دوم خود رسیده و بناست با پایان داوری که در سه مرحله انجام خواهد شد، قریب به 10 اثر به عنوان آثار برتر در چهار گروه شناسایی شوند.

او افزود: سه اثر از نویسندگان کودک و نوجوان، سه اثر از والدین داستان‌نویس و سه اثر از آثار دوستداران داستان‌نویسی در مشاغل مختلف، برندگان این جایزه خواهند بود و یک جایزه با موضوع ویژه این جشنواره که «کارآفرینی» است، به نفر برتر آن تعلق می‌گیرد.

به گفته همتی، از برگزیدگان در تاریخ 30 آبان‌ماه در محل فرهنگسرای کومش سمنان با اهدای لوح تقدیر و تندیس آهوی سمنان که با آب‌طلا مزین شده است، تقدیر خواهد شد. ضمنا آثار برتر فرصت چاپ در قالب مجموعه و کتاب‌های مستقل را پیدا می‌کنند.

او افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن برپایی کارگاه‌های آموزشی با موضوعیت تصویرگری کتاب کودک و نوجوان و میزگرد ادبیات کودک و نوجوان از «فریدون عموزاده خلیلی» به عنوان یکی از نویسندگان فعال سمنانی و از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تقدیر خواهد شد.

همتی گفت: در این جشنواره داوران در سه گروه به قضاوت درباره آثار می‌پردازند. داوران بخش کودک و نوجوان که شامل نمایندگانی از اعضای مؤسسه سمنگان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان هستند و نمایندگانی از نویسندگان عرصه کودک و نوجوان سمنانی که در کنار اعضایی از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به قضاوت آثار می‌پردازند.

به گفته او، جمال‌الدین اکرمی، فریبا نباتی، محمدرضا شمس، هدا حدادی، محمود برآبادی و نوید سیدعلی‌اکبر از داوران انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای انتخاب برترین‌ها در این جشنواره هستند که البته بیش‌تر نقش مشاور را بر عهده دارند.

این مسابقه در مرحله اول و در سال گذشته در محدوده شهرستان سمنان و در دومین مرحله خود به صورت کشوری و ملی برگزار شده است.

همتی گفت: این مسابقه در پنج رشته برگزاری می‌شود و تنها گام اول آن به داستان‌نویسی تعلق دارد و در گام‌های بعدی از علاقه‌مندان در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، شعر و پژوهش‌ دعوت خواهد شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92081005685
  • خبرنگار : 90002