نمایندهی مردم بروجن در مجلس، رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و فراهم کردن زمینهی آموزش و پرورش نسل جدید را رسالت خطیر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و از نمایندگان خواست با رای قاطع به وزیر پیشنهادی این وزارتخانه رسالت بزرگ کمک به تحول بنیادین در آموزش و پرورش را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، امیر عباس سلطانی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن میگفت، تربیت دینی، اخلاق گرایی، عقلانیت، تقویت هویت ایرانی و اسلامی را محور اصلی برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد آموزشی امری حاکمیتی قلمداد میشود و باید ضمن توسعهی همکاریهای بین دستگاهی زمینه تربیت پذیری نسل جوان را فراهم آورد.
وی افزود: در یک تقسیم بندی کلی بانک جهانی برای توسعهی کشورها، به 3 عنصر سرمایهی انسانی، فیزیکی و طبیعی توجه شده و بر این اساس کشوری توسعه یافته قلمداد میشود که سهم سرمایهی انسانیاش بیشتر باشد.
نماینده مردم بروجن در مجلس ادامه داد: خروجی آموزش و پرورش، ورودی جامعه و دانشگاه است لذا معلم در جامعه نقشی کلیدی دارد و سکان هدایت آموزش و پرورش باید به فردی درد آشنا با مسائل تربیتی و دانش آموختهی رشتهی مربوط سپرده شود تا شاهد آموزش و پرورشی پویا و زنده باشیم.
سلطانی در ادامه برنامه جامع و مدون برای بهسازی و بازسازی نیروی انسانی و توسعه مسیر شغلی را مورد توجه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به این که سالهاست در کشور کمیتگرایی اصل و اساس برنامههای آموزش و پرورش قرار گرفته ما نیازمند تحولات مبنایی و محتوایی در نظام آموزش و پرورش هستیم.
وی اعتقاد به منزلت اجتماعی و ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم را در اولویت برنامههای فانی دانست و افزود: رعایت اصل شایسته سالاری و پرهیز از مسائل جناحی هم مورد توجه ایشان است زیرا آموزش و پرورش نهادی فرهنگی و علمی است و نه پایگاه یک جناح سیاسی خاص.
انتهای پیام