تشکیل بانک استعداد دانش‌آموزان در سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تشکیل بانک استعداد دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: استعدادهای دانش‌آموزان برای انتقال دادن به خانواده‌ها، در این بانک شناسایی و طبقه‌بندی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تشکیل بانک استعداد دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: استعدادهای دانش‌آموزان برای انتقال دادن به خانواده‌ها، در این بانک شناسایی و طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد بناییان سفید در دیدار نمایندگان انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، گفت: انجمن اولیا و مربیان حلقه پیوند نهاد خانواده با آموزشگاه است.

وی، سه عامل سهیم و موثر حاکمیت، نهاد خانواده و نهاد مردمی را در نظام تعلیم و تربیت کشور دارای نقش اساسی دانست و گفت: بیش از 108 هزار دانش‌آموز در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که به موجب آن آموزش و پرورش با بیش از 48 هزار خانواده در ارتباط است.

وی ارتباط مستمر خانواده و نهاد مدرسه را مهم خواند و از تشکیل بانک اطلاعات وضعیت خانواده‌ها در مهر ماه هر سال تحصیلی خبر داد.

بناییان سفید با اشاره به سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: باید بررسی شود چگونه می‌توان سبک زندگی را در نگرش‌های خانواده ایجاد کنیم که محتوای سبک زندگی از طریق آموزش خانواده انتقال یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به توازن رشته‌ها در مدارس این استان، اظهار کرد: در توازن رشته‌ها، استان سمنان رتبه اول رشته‌های فنی و حرفه‌ای، ریاضی و تجربی را از آن خود کرده است.

بناییان سفید، طرح لباس واحد دانش‌آموزان و استعداد رغبت سنج و رفع آسیب‌ها به صورت بومی را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش در مدارس عنوان کرد.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آستانه هفته پیوند اولیا و مربیان تصریح کرد: ارتباط مدرسه با خانواده یکی از کارهای برجسته آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، اظهار کرد: آموزش و پرورش در سبک زندگی اسلامی اثرگذار است و آموزش وپرورش در این حوزه مسئولیت خطیری عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه، فرزندان از اخلاق و اموال پدر و مادر ارث می‌برند، افزود: خانواده‌ها مسئولیت‌شان سنگین است.

به گفته شاهچراغی، تعلیم و تربیت زبانی و عملی از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به خوردن طعام پاک و حلال، خاطرنشان کرد: طعام پاک در شقاوت و سعادت انسان تاثیر دارد.

شاهچراغی با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: یکی از راه‌های سبک زندگی اسلامی حلال خوری است.

به گزارش ایسنا، 24 لغایت 30 مهرماه هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92072314818
  • خبرنگار :