ابراز تمایل قطعه‌سازان خارجی برای بازگشت به ایران

قائم مقام مهندسی شرکت مگاموتور از ابراز تمایل قطعه‌سازان معتبر خارجی برای بازگشت به صنعت خودروی ایران خبر داد.

قائم مقام مهندسی شرکت مگاموتور از ابراز تمایل قطعه‌سازان معتبر خارجی برای بازگشت به صنعت خودروی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید امیری در نشستی خبری اظهار کرد: تمامی قطعه‌سازان معتبر اروپایی ایران را بازاری بسیار جذاب برای فعالیت می‌دانند. با این حال محدودیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با بیان این‌که بسیاری از کارخانه‌های کره‌ای که محصولاتی را برای ایران تولید می‌کردند هم اکنون دارای ظرفیت‌های خالی بوده و پرسنل خود را بیکار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: البته این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که با وزارتخانه‌های مربوطه در کشورشان در حال مذاکره‌اند تا فضای لازم برای همکاری مجدد ایجاد شود.

امیری ادامه داد: البته امیدواریم قطعه‌سازان داخلی از فرصت فعلی استفاده کرده و با تولید قطعات اجازه ندهند این بازار مجددا در اختیار خارجی‌ها قرار گیرد.

وی افزود:‌ با پیش بینی صورت گرفته در زمینه رفع تحریم صنعت خودرو امیدواریم سرعت فرآیند بومی سازی قطعات بیشتر شده و با استفاده از فضای بازتر در آینده کمبودهای داخلی را پوشش دهیم.

قائم مقام مهندسی شرکت مگاموتور با بیان این‌که عادت کرده‌ایم قطعات خارجی را وارد کرده و موجب رشد تولیدکنندگان خارجی شویم تصریح کرد: باید این روند در کشور معکوس شود به گونه‌ای که با توجه به رشد نرخ ارز فضای خوبی برای افزایش داخلی سازی و صادرات قطعات شکل گرفته است.

وی ادامه داد: حتی با استفاده از این فرصت می توانیم در برخی از قطعات به بازار کشور چین نیز نفوذ کنیم البته خودرو همواره یک موضوع سیاسی در روابط بین کشورها است و باید فضای لازم برای صادرات توسط دولتمردان فراهم شود.

امیری از داخلی سازی قطعاتی چون EMS ، ECU ،‌ انواع سنسورها، پولوس و واشر سرسیلندر در داخل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ ECU از جمله قطعاتی است چهار تا پنج در شرکت در دنیا آن را تولید می‌کنند با این حال هم اکنون در داخل کشور داخلی‌سازی شده است.

قائم مقام مهندسی شرکت مگاموتور ادامه داد:‌ داخلی سازی قطعه پولوس نیز باعث ایجاد ارزش افزوده 30 یورو به ازای هر قطعه تولیدی شده است. قطعه داخلی سازی EMS نیز تا چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در زمینه همکاری مشترک بین دو گروه ایران خودرو و سایپا نیز مذاکرات اولیه صورت گرفته و امیدواریم از این پتانسیل برای ارتقای صنعت خودروی داخلی استفاده کنیم.

امیری با انتقاد از عدم عرضه بنزین متناسب با استاندارد یورو 4 اظهار کرد:‌ ارائه خودرو یورو 4 به تنهایی مهم نیست زیرا بعد از دو ماه استفاده از بنزین فعلی دیگر استاندارد آن یورو 4 نخواهد بود.

قائم مقام مهندسی شرکت مگاموتور تصریح کرد: در شرایط فعلی ارزش افزوده ناشی از تولید خودروی یورو 4 نه به مردم و نه به محیط زیست می رسد بلکه تنها پولی اضافی به تولیدکنندگان خارجی برای واردات قطعات یورو 4 پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92072012752
  • خبرنگار : 71186