دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

تصویب نشانگرهای ارزشیابی و استانداردهای آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش و پرورش و استانداردهای آن در آخرین جلسه این شورا خبر داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش و پرورش و استانداردهای آن در آخرین جلسه این شورا خبر داد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: برای اینکه عملکرد کلان آموزش و پرورش و میزان موفقیت این نظام در تحقق اهداف مصوب و میزان کارآیی اثربخشی سیستم تعلیم و تربیت سنجیده شود، شورای عالی آموزش و پرورش برنامه‌ای را در این زمینه با عنوان نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش و پرورش و استانداردهای آن مصوب کرد.

وی افزود: در این مصوبه 147 شاخص طراحی و به تصویب رسیده که بخشی از این شاخص‌ها، تعیین استانداردهای برنامه‌های آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف است در یک بازه زمانی پنج ساله زمینه تحقق و دستیابی به این استانداردها را فراهم کند، گفت: تمامی این نظام ارزشیابی و استانداردها بر اساس مطالعات تطبیقی و با توجه به میانگین جهانی و واقعیت‌های کشور و همچنین امکانات، منابع و مفاد و اسناد بالادستی و با تعیین خبرگان صورت گرفته است.

نوید ادهم گفت: تحقق و عملیاتی شدن این مصوبه نشان می‌دهد مطالعات طولی آموزش و پرورش و سیر تحولات آن در طول زمان چگونه صورت گرفته و با این اقدام می‌توان ارتقای اهداف تعیین شده را ادامه داده و پیش‌بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مصوب شده در این نظام ارزشیابی، میزان قانون‌پذیری، انضباط‌پذیری اجتماعی و مسئولیت دانش‌آموزان در پایان فارغ‌التحصیلی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ مهر ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92071811686
  • خبرنگار :