معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش بر انجام فعالیت های تراز ورزش دانش آموزی در امتداد شاقول سند تحول نظام آموزشی کشور تاکید کرد .
به گزارش سرویس "آموزش وپرورش" ایسنا، دکتر مهرزاد حمیدی در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، مانوس شدن به ورزش همگانی از دوران مدرسه را یک موضوع عادی خواند و افزود: با توجه جدی و پرداختن به ورزش نونهالان و نوجوانان، مشکلات تربیتی به صورت ریشه ای حل خواهد شد.
وی با اعلام اینکه سوادحرکتی از دوران ابتدایی ریشه می گیرد ، گفت : یک فرد بیسواد علمی میتواند خلا بیسوادی خود را در دوره های دیگر زندگی پرکند اما برای بیسواد حرکتی این امکان وجود ندارد، زیرا مهارت های حرکتی مانند ؛ تعادل ، آگاهی بدن و... باید مورد ادراک قرار گیرد .
حمیدی با تاکید بر پرداختن به ورزش شنا به صورت تضمینی با کمک اولیا اضافه کرد: هزینه انجام حرکات ورزشی به صورت صحیح از سوی دانش آموزان پرداخته خواهد شد.
وی با اعلام اینکه از تمامی ظرفیتهای آموزش وپرورش مانند: کتب درسی، آموزشهای ضمن خدمت، مجلات رشد ، معلمان و دانش آموزان باید استفاده شود ، گفت : قالب نهضت داوطلبی طراحی شده است که البته نیاز به چکش کاری دارد وممکن است تا 50 درصد تغییرکند ، این نهضت باید از کف حیاط مدارس آغاز شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش ، تهیه تدارکات و اسکان را بزرگترین مشکل یک رویداد یا المپیاد ورزشی در کشورخواند واظهار کرد : نظام داوطلبی به فعالیت های داوطلبانه دانش آموزان جهت می دهد .
انجمن های ورزشی در مدارس راه اندازی می شود
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر راه اندازی انجمن های ورزشی در مدارس گفت : ایجاد نظام بازشناسی ، تدوین ، تشخیص و ترغیب استعداد های ورزشی دانش آموزان یک ضرورت است .
وی با تاکید بر وجود همیاران بهداشتی و ورزشی عنوان کرد : باید یک نظام مشورتی و اتاق فکری راه اندازی شود و هیچ فاصله ای بین صف و ستاد وجود نداشته باشد .
معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش با اعلام این مطلب که تشکیل وتداوم کمیسیون های تخصصی امروز دائمی خواهد شد ، خطاب به معاونان تربیت بدنی استان ها گفت : این کمیسیون ها باید توسط شما مدیریت شود.
وی بر تشکیل یک سیستم هرمی از سطح معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش تاکید وخاطر نشان کرد : باید بابهره گیری از فرصت های مجازی آموزش های لازم ورزشی به معلمان و دانش آموزان داده شود.
حمیدی در ادامه معلم و مدرسه را اصل خواند و بیان کرد : معلم محور تحول است و با تعیین جایگاه او در حیاط مدرسه انگیزه لازم برای ماندگاری او در این رشته حفظ می شود و افزایش می یابد .
وی با اعلام این مطلب که توانمند سازی ودانش افزایی معلمان باید با برگزاری دوره های ضمن خدمت انجام شود ، افزود : امور بهداشتی در مدارس با ارتقای انگیزه معلمان و مربیان بهداشت که نزدیک به 5 هزار نفر در آموزش وپرورش هستند را می توان به صورت مطلوب ترویج کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های اجتماعی در مدارس و مولفه هایی نظیر ؛ ساختار اجتماعی ، وفاق با دوستان ، رفاقت با رقابت ، شکست ، پیروزی ، احترام به قوانین و... تصریح کرد: با آموزش این موارد در مدارس ریشه های انزوا و افسردگی در دانش آموزان از بین خواهد رفت .
وی هدف سند تحول نظام آموزشی را تربیت انسان های خردورز ،پرسشگر ، با نشاط ، خلاق ، قانون گرا و... خواند و متذکر شد :در زمان شکل گیری شخصیت کودکان ، تربیت بدنی به عنوان یک مکتب تربیتی اعجاز می کند .
انتهای پیام