جواد افشار:

مجموعه 100 قسمتی «کیمیا» به سریال «اوشین» شباهت دارد

کارگردان سریال «کیمیا» - مجموعه‌ای که به عنوان سریال 100 قسمتی تلویزیون معرفی می‌شود - این روزها مشغول بازبینی لوکیشن و انتخاب بازیگران سریالش است.

کارگردان سریال «کیمیا» - مجموعه‌ای که به عنوان سریال 100 قسمتی تلویزیون معرفی می‌شود - این روزها مشغول بازبینی لوکیشن و انتخاب بازیگران سریالش است.

او درباره‌ی مضمون سریال «کیمیا» گفت: قصه «کیمیا» سرگذشت یک خانواده و دختری است که می‌تواند شباهت‌هایی به «اوشین» در مجموعه «سال‌های دور از خانه» داشته باشد.

جواد افشار - کارگردان سریال «مادرانه» - که بیشتر در ایام رمضان از شبکه سه سیما پخش شده در گفت‌و‌گویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از روند ساخت اولین مجموعه 100 قسمتی و سریال رمضانی شبکه دو سیما گفت و توضیح داد: مشغول این هستم که ببینم قصه را از کجا باید باز کنیم و سپس بازیگران را انتخاب کنیم. بر این اساس چند روزی خرمشهر، آبادان، جزیره مینو، شلمچه و اطراف آن مناطق را بازبینی کردیم و این روزها ارزیابی می‌کنیم که از کجا موفق شویم کار را شروع کنیم.

این کارگردان با بیان اینکه قصه «کیمیا» در خرمشهر می‌گذرد، در خصوص انتخاب بازیگران این مجموعه اظهار کرد: شعار ما این است که به دنبال کشف چهره‌های متعدد و جدید باشیم. در این مجموعه نیز همت و نیروی خودم را بر روی چهره‌های جدید تئاتری گذاشته‌ام تا بازیگران توانمند و مستعد را کشف کنم.

افشار با بیان اینکه فیلم‌نامه «کیمیا» بیش از 100 قسمت خواهد بود، در خصوص آغاز تصویربرداری این مجموعه نیز گفت: کلید خوردن این سریال به یک اتفاق چند جانبه منوط است. حدود 73 قسمت از فیلم‌نامه نوشته شده است و حدود 30 قسمت دیگر نیز در حال نگارش است، که بیش از 100 قسمت خواهد بود.

جواد افشار در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا هدف از ساخت این مجموعه 100 قسمتی را رقابت با سریال‌های ماهواره‌ای عنوان نکرد و گفت: این مجموعه جدای از رقابت ساخته می‌شود و ما قصد رقابت نداریم. ما بخشی از رویدادهای تاریخی - اجتماعی و خانوادگی خودمان را روایت می‌کنیم و احساس می‌کنیم که بعد از گذشت سه - چهار دهه از وقایع انقلاب و جنگ لازم است نسل‌های امروزی را با بخش اعظمی از اتفاقات گذشته، با ماجراهایی که موجب فراز و نشیب‌های تاریخ ایران در طول سه چهار دهه شده است، آشنا کنیم.

جواد افشار با اشاره به اینکه گذشته برای نسل امروزی غبارآلود است و واقعا برایش گم است، گفت: خیلی سعی شده است در این مجموعه بدون شعارگویی، جانبداری نابه‌حق و تحریف تاریخ و یا از این دست مسائل، به وقایع و مسائل اجتماعی خودمان بپردازیم؛ بنابراین نیاز مخاطبان امروزی است و اینکه حقشان است که بدانند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92071308260
  • خبرنگار : 71442