پژمان‌فر با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های جدید تلویزیونی:

توسعه کمی شبکه‌ها خوب بوده اما توسعه کیفی‌شان نه

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های جدید تلویزیونی گفت: راه‌اندازی شبکه‌های متعدد کار ارزشمندی است اما برای نیفتادن به دام تکرار تولیدات بالاتری باید انجام شود.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های جدید تلویزیونی گفت: راه‌اندازی شبکه‌های متعدد کار ارزشمندی است اما برای نیفتادن به دام تکرار تولیدات بالاتری باید انجام شود.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه توسعه کمی نباید منجر به افت کیفیت شود، تصریح کرد: اصل اینکه شبکه‌های تلویزیونی را داشته باشیم خوب است منتهی به این شرط که بتوانند این تنوع را طوری مدیریت کنند که منتج به نتیجه شود والا اگر سطح کیفیت ارائه خدمات و برنامه‌ها پایین باشد مخاطب نه تنها جذب این برنامه‌های نخواهد شد بلکه به سمت برنامه‌های دیگری می‌رود و در او دلزدگی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی در فرایند توسعه می‌پذیرند که سطح کیفی پایین باشد اما وقتی که رشد کمی صورت گرفت کیفیت نیز باید بالا برود؛ اگر رشد کمی دائما با افت کیفیت همراه باشد یعنی رشد کمی داشته باشیم اما در همه شبکه‌ها رشد کمی اتفاق بیفتد قابل قبول نیست. ما باید به این سمت برویم که در کنار توسعه کمی کیفیت هم ارتقا پیدا کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در شبکه‌های ما توسعه کمی خوب بوده اما توسعه کیفی‌شان خوب نبوده است؛ بعضی کارها که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود تکراری است و برخی نمی‌تواند آموزش درستی به مخاطب بدهد. در عین حال با آموزش‌های پنهانی که ممکن است در فضای رسانه باشد توجه نمی‌شود.

پژمان‌فر درباره لزوم راه‌اندازی برخی شبکه‌های تخصصی مثل شبکه کشاورزی که ردیف بودجه‌ای در لایحه بودجه سال 92 برای آن در نظر گرفته شده عنوان کرد: ارتباط رسانه‌ای می‌تواند تاثیرات بسیار عمیقی در مخاطبان داشته باشد و موضوعات آموزشی را در بسیاری از سطوح به مخاطبین خود ارائه کند. به همین دلیل می‌توانیم به راحتی چنین تکنولوژی‌های مختلفی که در کشاورزی، آموزش و صنعت وجود دارد با سرعت بالا از طریق صدا و سیما به همه افراد منتقل کنیم.

وی ادامه داد: صدا و سیما می‌تواند بخش‌ها و شبکه‌هایی ولو با پوشش محدود برنامه مثلا چند ساعت در روز با توجه به فراغ بال مخاطبانش در بخش‌های مختلف در این راستا توسعه دهد. یعنی کشاورزی، صنعت و مواردی را که مورد نیاز ماست از این طریق آموزش دهد. البته این کار تا حدودی انجام می‌شود ولی باید دقت شود که چنین برنامه‌هایی بتواند مخاطب خود را پیدا کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92070100275
  • خبرنگار :