تاکید اشتون بر لزوم مجازات عاملان حمله شیمیایی حومه دمشق

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم مجازات عاملان حملات شیمیایی در سوریه، شورای امنیت را به عمل به مسئولیت‌هایش در قبال سوریه فراخواند.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم مجازات عاملان حملات شیمیایی در سوریه، شورای امنیت را به عمل به مسئولیت‌هایش در قبال سوریه فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای پس از انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق گفت: این گزارش تصویر مشخصی را از حمله شیمیایی و استفاده از گاز سارین ارائه داد. ما این حمله را محکوم می‌کنیم و آن را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: این گزارش تاکیدی است مجدد بر این که سلاح‌های شیمیایی سوریه باید تحت نظارت بین‌المللی قرار گرفته و از بین برود.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا عنوان داشت: ما از شورای امنیت می‌خواهیم تا به مسئولیت‌های خود در قبال سوریه عمل کرده و قطعنامه‌ای الزام‌آور و کارآمد جهت تحقق این هدف اتخاذ کند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت هرچه سریعتر بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی سوریه عنوان داشت: اتحادیه اروپا به دنبال آن است که از فرصت به دست آمده برای تقویت تلاش‌ها در جهت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و پایان رنج‌های مردم این کشور استفاده شود.

کاترین اشتون حتی به صورت ضمنی نیز به این مساله اشاره نکرد که چه طرفی را مسئول استفاده از گاز سارین در مناطق نزدیک به دمشق می‌داند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062616921
  • خبرنگار : 71457