دیوان عالی کشور رسیدگی به پرونده قضات کهریزک را آغاز نکرده است

رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور تاکنون پرونده قضات کهریزک را مورد رسیدگی قرار نداده است.

رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور تاکنون پرونده قضات کهریزک را مورد رسیدگی قرار نداده است.

سعید عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت پرونده قضات کهریزک، گفت: این پرونده تاکنون منجر به نتیجه نشده است؛ زیرا در نوبت رسیدگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دیوان عالی کشور به پرونده قضات کهریزک رسیدگی شکلی خواهد کرد، گفت: این پرونده هنوز در دیوان عالی کشور مفتوح نشده و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور درباره آخرین وضعیت پرونده فساد سه هزار میلیاردی نیز گفت: پرونده فساد سه هزار میلیاردی در دیوان عالی کشور نیست، اما در اینجا فقط درخواست‌های اعاده دادرسی ارائه می‌شود.

عمرانی اظهار کرد: تاکنون شاید ده‌ها مورد درخواست اعاده دادرسی در رابطه با پرونده فساد مالی ارائه شده، اما تاکنون هیچ کدام از آنها پذیرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، شعبه 76 داگاه کیفری استان تهران از هشتم اسفند ماه 1391 رسیدگی به پرونده قضات کهریزک را آغاز کرد و اول خرداد 92، نیز یازدهمین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد.

پس از ابلاغ حکم این پرونده، برخی از متهمان و شکات به آن اعتراض کردند و پرونده جنجالی قضات کهریزک به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بر اساس این گزارش، در پرونده فساد 3 هزارمیلیارد تومانی نیز، مجازات تعیین شده برای چهار نفر اعدام است و دیگر متهمان این پرونده به تحمل مجازات‌هایی نظیر حبس، انفصال از خدمت، رد مال و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92062616602
  • خبرنگار : 71356