کاخ سفید: گزارش سازمان ملل مشخص کرد اسد مسئول حملات شیمیایی است

آمریکا اعلام کرد، بر اساس گزارش سازمان ملل درباره حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه مشخص می‌شود که دولت دمشق مسئول این حمله است.

آمریکا اعلام کرد، بر اساس گزارش سازمان ملل درباره حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه مشخص می‌شود که دولت دمشق مسئول این حمله است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: اطلاعات به دست آمده در گزارش سازمان ملل مشخص می‌کند که عامل سارین در راکت‌های زمین به زمین مورد استفاده در حمله شیمیایی دمشق در 21 اوت سال جاری میلادی وجود داشته و تنها دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه این راکت‌ها را در اختیار دارد. بنابراین این امر مشخص می‌کند که او مسئول این حمله است.

واکنش کاخ سفید در حالی صورت گرفت که بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل گفت: کارشناسان این سازمان شواهدی غیر قابل انکار در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه یافته‌اند.

تیم تحقیقاتی سازمان ملل نیز در گزارش خود اعلام کرد که شواهدی کاملا مشخص و قاطع در این مورد وجود دارد که گاز سارین در شهر غوطة مورد استفاده قرار گرفته و در جریان 30 ماه درگیری داخلی در سوریه در مقیاس وسیعی از این تسلیحات شیمیایی استفاده شده است.

نشست شورای امنیت ملی سازمان ملل دو روز پس از آنکه روسیه و آمریکا در مورد تحت کنترل درآوردن تسلیحات شیمیایی سوریه به توافق رسیدند، برگزار شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062616293
  • خبرنگار : 71129