"شبه‌نظامیان القاعده و تندروهای اسلام‌گرا عمده مخالفان در سوریه را تشکیل می‌دهند"

یکی از روزنامه‌های صبح انگلیس در گزارشی نوشت، شبه‌نظامیان القاعده و اعضای گروه‌های اسلام‌گرای تندرو تقریبا نیمی از نیروهای مخالف دولت سوریه را تشکیل می‌دهند.

یکی از روزنامه‌های صبح انگلیس در گزارشی نوشت، شبه‌نظامیان القاعده و اعضای گروه‌های اسلام‌گرای تندرو تقریبا نیمی از نیروهای مخالف دولت سوریه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه تلگراف، در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، اعلام کرد که تحلیل‌های صورت گرفته توسط موسسه رایزنی دفاعی جینز مشخص کرده است که تعداد نیروهای مخالف دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حدود 100 هزار نفر است اما نیروهای مخالف سوری از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور به گروه‌های بسیاری تقسیم شده‌اند.

بر اساس گزارش این موسسه دفاعی یکی از این نیروهای مخالف حدود 10 هزار مبارز دارد که مرتبط با القاعده هستند و 30 هزار تا 35 هزار نفر دیگر نیز از تندروهایی هستند که بر خلاف شبه‌نظامیان القاعده عمل می‌کنند.

شبه‌نظامیان القاعده تنها در درگیری سوریه به مبارزه می‌پردازند و اسلام‌گراهای تندرو از تمام جهان به سوی سوریه آمده‌اند.

چارلز لیستر، یکی از نویسندگان این تحلیل به روزنامه تلگراف گفت: شبه نظامی‌گری هم‌اکنون تحت تسلط گروه‌هایی است که دیدگاه‌های اسلامی تندرو در درگیری‌های سوریه دارند. ایده حضور گروه‌های سکولار برای به دست گرفتن کنترل نیروهای مخالف در سوریه هنوز ایجاد نشده است.

این تحلیلگر افزود: در صورتی که غرب به دنبال این نباشد که اسد را از میان بردارد اسلام‌گرایان میانه‌رو احتمالا به سمت افراط گرایی گرایش پیدا می‌کنند.

این تحقیق بر مبنای مصاحبه با مخالفان سوری و اطلاعات داخلی سوریه انجام شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062515564
  • خبرنگار : 71129