دیدار محرمانه مسئولان عربستان، اسرائیل و مخالفان سوری در رم

منابع آگاه از زوایای پنهان دیدار محرمانه سه تن از فرماندهان مخالفان سوریه، با مسئولان سیاسی و امنیتی ارشد عربستان و رژیم صهیونیستی در رم پرده برداشتند.

منابع آگاه از زوایای پنهان دیدار محرمانه سه تن از فرماندهان مخالفان سوریه، با مسئولان سیاسی و امنیتی ارشد عربستان و رژیم صهیونیستی در رم پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در مصاحبه با شبکه المنار فاش کردند: عربستان در دیدار مذکور به دنبال القای این پیام بود که ابقاء و ادامه فعالیت بیش از 70 درصد از گروهک‌های تروریستی در سوریه در گرو حمایت مالی و نظامی عربستان است و این تغییر در سال اخیر و پس از آن که سازمان اطلاعات عربستان اداره مخالفان سوریه را در دست گرفت، رخ داد.

منابع فوق که المنار نام آنها را فاش نکرد خاطرنشان کردند که هیات عربستانی در این دیدار به هیات اسرائیلی اطمینان داد که امکان کنترل بر مناطق مرزی و جلوگیری از هرگونه حمله به اراضی اشغالی وجود دارد.

بنا بر این گزارش، هیات عربستانی اعلام کرد که امکان بسته شدن تمامی مناطق مرزی لبنان وجود دارد تا قدرت نظامی حزب الله لبنان در صورت برکناری نظام سوریه بسیار محدود شود.

این منابع تاکید کردند که هیات اسرائیلی در این دیدار محرمانه در رم اعلام کرد که مساله حمله احتمالی به سوریه از دست کشورهای منطقه خارج شده است و تنها در اختیار روسیه و آمریکا قرار دارد.

هیات اسرائیلی نیز در خصوص ارسال سلاح برای مخالفان سوریه و مداوای مخالفان آسیب‌دیده در مراکز درمانی اسرائیل اعلام کرد که تل‌آویو به این نوع حمایت‌های خود از مخالفان سوری ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062415217
  • خبرنگار : 71457