فیدل کاسترو پیشنهاد روسیه درباره سوریه را هوشمندانه خواند

فیدل کاسترو در مطلبی پیشنهاد روسیه در مورد تعهد سوریه به کنار گذاشتن سلاح‌های شیمیایی خود را هوشمندانه خواند و گفت که این پیشنهاد موجب کاهش احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه شده است.

فیدل کاسترو در مطلبی پیشنهاد روسیه در مورد تعهد سوریه به کنار گذاشتن سلاح‌های شیمیایی خود را هوشمندانه خواند و گفت که این پیشنهاد موجب کاهش احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "فیدل کاسترو"، رهبر سابق کوبا در مقاله‌ای با عنوان "خاطرات پاک نشدنی" نوشت: به نظر می‌رسد خطر وقوع درگیری‌های سوریه به لطف اقدام ابتکاری هوشمندانه روسیه که در مقابل ادعای غیرعادی دولت آمریکا سربلند بود، کاهش پیدا کرده است.

این مقاله روز شنبه منتشر شد اما تاریخ آن برابر با 10 سپتامبر یعنی همان روزی است که مسکو از طرح خود به منظور جلوگیری از وخیم‌تر شدن جنگ سوریه خبر داد.

فیدل کاسترو خاطرنشان ساخت: تهدیدهای آمریکا برای انجام یک حمله ویرانگر علیه تجهیزات دفاعی سوریه می‌توانست موجب کشته شدن هزاران تن از مردم سوریه شده و تبعاتی غیرقابل پیش‌بینی به همراه داشته باشد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر وعده داده بود در پاسخ به حمله شیمیایی 21 اوت که به ادعای وی توسط دولت سوریه انجام شده، دست به حملات نظامی تنبیهی خواهد زد.

چند روز پیش روسیه پیشنهاد داد، سلاح‌های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی قرار گیرد که این موضوع از سوی حکومت بشار اسد پذیرفته شد.

پس از آنکه سوریه پیشنهاد روسیه را پذیرفت، اوباما از کنگره آمریکا خواست رای‌گیری درباره حمله به سوریه را به تعویق بیندازد.

فیدل کاسترو خاطرنشان ساخت: سرگئی لاوروف شاید در اجتناب از یک مصیبت جهانی فوری شریک بوده است.

کاسترو که ماه گذشته میلادی 87 ساله شد، در این مطلب عنوان کرد: مردم آمریکا همچنین مخالف هرگونه ماجراجویی سیاسی هستند که نه فقط در کشورشان بلکه بر کل بشریت تاثیر خواهد داشت.

وزارت امور خارجه کوبا نیز خواهان حصول راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه شده و هرگونه تلاش برای از بین بردن استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را مردود دانسته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062414840
  • خبرنگار : 71415