هیگ از توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه استقبال کرد

وزیر امور خارجه انگلیس از توافق روسیه و آمریکا برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس از توافق روسیه و آمریکا برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، تلاش فوری برای اجرای این توافق از هم‌اکنون آغاز می‌شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ انگلیس از توافق آمریکا-روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال می‌کند. اقدام فوری برای اجرای این توافق هم‌اکنون آغاز می‌شود.

پس از حمله شیمیایی 21 اوت در دمشق، انگلیس همواره از اقدام جدی جامعه بین‌الملل علیه سوریه دفاع کرده است. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پس از مخالفت نمایندگان پارلمان این کشور مجبور شد از شرکت در مداخله نظامی احتمالی در سوریه به رهبری آمریکا صرف نظر کند.

روز گذشته، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو گفت: تهدیدهای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا علیه سوریه باعث شد تا ما هم‌اکنون به نتیجه برسیم و توافق کنیم تا سلاح‌های شیمیایی دمشق را نابود کنیم.

کری ادامه داد: ما همچنین توافق کردیم تا ظرف یک هفته سوریه لیست جامع ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را به سازمان ملل تحویل دهد.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا هم‌چنین تاکید کردند که توافق کرده‌اند هر چه سریع‌تر سلاح‌های شیمیایی سوریه باید نابود شود و در این خصوص به طرحی همه جانبه دست یافته‌اند که استفاده از زور در صورت تخطی از آن نیز پیش‌بینی شده است.

از سوی دیگر، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به خبر توافق آمریکا و روسیه گفت: پاریس توافق درخصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه را یک پیشبرد و پیشرفت مهم می‌داند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92062414748
  • خبرنگار : 71417