نتایج نظرسنجی نشان داد:

اعتماد مردمی به دولت اوباما به پایین‌ترین حد خود رسیده است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اعتماد مردم آمریکا به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اعتماد مردم آمریکا به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هافینگتون پست، نظرسنجی موسسه گالوپ نشان داد، تنها 42 درصد از آمریکایی‌ها به سیاست‌های دولت واشنگتن برای حل مشکلات داخلی اعتماد دارند.

این در حالی است که پیشتر نظرسنجی مشابهی در سال 2011 میزان اعتماد مردم آمریکا را 43 درصد ارزیابی کرده بود.

اعتماد به سیاست‌های دولت اوباما برای حل مشکلات بین‌المللی اندکی بالاتر بود و 49 درصد را نشان می‌دهد. با این حال این میزان در مقایسه با سال 2007 که 51 درصد بود، کاهش یافته است.

اعتماد ‌آمریکایی‌ها در حل مسائل داخلی و خارجی از سوی کاخ سفید پس از 11 سپتامبر 2001 اندکی افزایش یافت و در طول چهار سال اول ریاست جمهوری اوباما تنها تغییر اندکی نشان داد.

در این میان جمهوری‌خواهان تنها 35 درصد به نحوی عملکرد دولت در زمینه‌های بین‌المللی اعتماد داشتند و 29 درصد از عملکرد اوباما در زمینه‌های داخلی راضی بودند.

بر خلاف این 71 درصد از دموکرات‌ها به توانایی‌های دولت برای حل مشکلات بین‌المللی و 58 درصد نیز به سیاست‌های اوباما در زمینه‌های داخلی اعتماد داشتند.

نظرسنجی موسسه گالوپ از میان 1510 شرکت‌کننده در فاصله زمانی پنجم تا هشتم سپتامبر از طریق تلفنی صورت گرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92062314219
  • خبرنگار : 71402