اوباما در دیدار با امیر کویت: توافق سوریه باید معتبر و اجرایی باشد

رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که طرح از میان بردن تسلیحات شیمیایی سوریه موفقیت آمیز باشد اما تاکید کرد که هرگونه توافقی باید "معتبر و اجرایی" باشد.

رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که طرح از میان بردن تسلیحات شیمیایی سوریه موفقیت آمیز باشد اما تاکید کرد که هرگونه توافقی باید "معتبر و اجرایی" باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در کاخ سفید گفت: من و امیر کویت مذاکراتی را در این خصوص داشتیم و امیدوارم که رایزنی‌ها میان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی در ژنو مثمر ثمر باشد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: با این حال من بار دیگر سخنانی را که پیشتر علنا اعلام کرده بودم تکرار کردم و گفتم که هرگونه توافقی نیازمند آن است که معتبر و قابل اجرا باشد.

اوباما پس از دیدار با امیر کویت تصریح کرد: من و شیخ صباح توافق کردیم که هرگونه کاربست تسلیحات شیمیایی که در سوریه مشاهده شده است اقدامی مجرمانه است و لازم است که جامعه جهانی نه تنها با محکوم کردن آن بلکه با اقدامی عملی مانع تکرار آن شود.

در این نشست همچنین تلاش‌های آمریکا در خصوص از سرگیری مجدد مذاکرات صلح خاورمیانه میان طرف اسرائیلی و فلسطینی و نیز تنش‌های اخیر در مصر و سایر مسائل منطقه‌ای به بحث گذاشته شد.

امیر کویت نیز مساله زندانیان کویتی که در بازداشت آمریکایی‌ها در خلیج گوانتانامو هستند را مطرح کرد و گفت: ما در نشست خود با اوباما مساله بازداشت دو زندانی کویتی را در گوانتانامو مطرح کردیم و از رئیس جمهوری آمریکا خواستیم تا روند آزاد سازی آنها را افزایش دهد چرا که این امر در راستای تحقق تعهد وی برای بستن این زندان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062313955
  • خبرنگار : 71402