روزنامه الدیار لبنان فاش کرد؛

آمریکا به جبهه النصرة گاز سارین داده است

روزنامه الدیار لبنان با انتشار سندی محرمانه از اقدام سازمان اطلاعات آمریکا برای ارسال گاز سارین به جبهه النصرة پرده برداشت.

روزنامه الدیار لبنان با انتشار سندی محرمانه از اقدام سازمان اطلاعات آمریکا برای ارسال گاز سارین به جبهه النصرة پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الدیار لبنان اخیرا اسناد محرمانه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات آمریکا مقادیر زیادی گاز کشنده سارین را به جبهه النصرة، شاخه القاعده در سوریه ارسال کرده است.

براساس این سند که توسط پایگاه‌ آمریکایی WDN.COM وابسته به وزارت دفاع (پنتاگون)، منتشر شده است، سازمان اطلاعات آمریکا اواسط سال جاری میلادی، مقادیر زیادی گاز سارین را به مخالفان سوری وابسته به جبهه النصرة ارسال کرده است، چنان که اخیرا برخی از اعضای این گروه که با القاعده عراق در ارتباط هستند، حین حمل گاز سارین دستگیر شدند.

براساس گزارش پایگاه آمریکایی مذکور، این سند مربوط به یکی از ادارات سازمان اطلاعات آمریکا است و در آن تاکید شده که گاز سمی سارین درمناطق سنی‌نشین عراق، آماده و سپس به ترکیه منتقل می‌شود تا از آنجا به مخالفان سوریه ارسال شود.

در این گزارش از نشست فرماندهان نظامی گروه‌های مخالف سوری با رهبران نظامی ترکیه، قطر و افسران آمریکایی در پایگاه نظامی ترکیه یاد و اعلام شده است که این پایگاه امروز به عنوان مرکزی برای دیدار ارتش آزاد با حامیان خارجی‌ آن استفاده می‌شود.

علاوه بر این روزنامه الدیار فاش کرد، اخیرا ویدئویی از یکی از رهبران مخالفان سوریه و وابسته به القاعده منتشر شده که اعلام کرده است مخالفان از گاز سارین علیه غیرنظامیان سوریه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062213696
  • خبرنگار : 71434