استاندار کرمانشاه:

منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی قصرشیرین را با همکاری بخش خصوصی به منطقه‌ی آزاد تجاری تبدیل کنیم

استاندار کرمانشاه معتقد است باید با همکاری بخش خصوصی زمینه‌ی تبدیل منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی قصرشیرین به یک منطقه‌ی آزاد تجاری را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه معتقد است باید با همکاری بخش خصوصی زمینه‌ی تبدیل منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی قصرشیرین به یک منطقه‌ی آزاد تجاری را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، «حجت‌الله دمیاد» در نشست پیگیری منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی قصرشیرین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه، گفت: اهدافی که برای هر استان در نظر گرفته می‌شود متناسب با شرایط و استعدادهای آن منطقه است، اما کرمانشاه باوجود همه‌ی ظرفیت‌های خاصی که دارد بنا به علل و شرایطی نتوانسته به جایگاه واقعی خود بسرد.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه پتانسیل‌هایی در حوزه‌ی گردشگری، کشاورزی، تجارت و بازرگانی، صنعت، خدمات و ... وجود دارد که در بسیاری مناطق دیگر کشور مشابه آن وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه مشکلات فرهنگی را از مهم‌ترین علل نرسیدن کرمانشاه به جایگاه واقعی آن دانست و افزود: متاسفانه در استان پایه‌های فرهنگی بخش خصوصی تقویت نشده است.

دمیاد اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی باید به‌جای سنگ‌اندازی در کارهای یکدیگر به فکر تفاهم، دوستی و تقویت کار باشند و بدانند موفقیت هریک از آنها به‌نفع همه‌ی فعالان بخش خصوصی و حتی استان کرمانشاه است.

وی با تاکید بر این‌که باید از بخش خصوصی برای حضور در عرصه‌های مختلف استان استفاده شود، خاطرنشان کرد: به همه‌ی دستگاه‌های استان گفته‌ایم که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای فعالیت‌هایی که می‌توان بخش دولتی را از آن حذف کرد، استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تا حد امکان نباید سرمایه‌گذاری‌های داخل استان را به سرمایه‌گذاران خارج استان سپرد چون وقتی از سرمایه‌گذاران استان استفاده شود سرمایه‌ی آنها در خود استان به چرخش در می‌آید و سود آن به نفع استان و مردم است.

وی در ادامه سه منطقه ویژه‌ی اقتصادی اسلام‌آباد، قصرشیرین و کرمانشاه را از دیگر پتانسیل‌های قابل توجه استان دانست و گفت: از بدو ورود وضعیت این مناطق را پیگیری کردم و امروز شاهدیم منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی اسلام‌آباد که تا مدت‌ها یک زمین بایر بود در مرحله‌ی دیوارکشی و ... قرار دارد و رغبت برای سرمایه‌گذاری در آن افزایش یافته است.

دمیاد با اشاره به پیامدهای مثبت راه‌اندازی این مناطق ویژه‌ی اقتصادی، افزود: این مناطق ثروت، اشتغال و توسعه را برای استان به همراه دارند.

استاندار کرمانشاه معتقد است برای راه‌اندازی مناطق ویژه‌ی اقتصادی نیز باید از سرمایه‌گذاران خود استفاده کرد و از سرمایه‌گذاران استان خواست برای رونق این مناطق مشارکت کنند تا پس از بهبود شرایط استان پشیمان نشوند.

وی ادامه داد: تا یک ماه آینده به سرمایه‌گذاران فرصت می‌دهیم تا برای حضور در منطقه‌ی اقتصادی ویژه‌ی قصرشیرین اعلام حضور کنند و سهم خود را بپردازند.

دمیاد گفت: سیاست ما نیز حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی و تلاش برای برطرف کردن مشکلات آنهاست.

استاندار کرمانشاه هم‌چنین از واگذاری همه‌ی فعالیت‌های منطقه‌ی «پرویزخان» به بخش خصوصی و به‌صورت مزایده در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 92062213674
  • خبرنگار :